Csermely Ákos

Csermely Ákos

Csermely Ákos

Bemutatkozás

Szubjektíven magamról: Mindig médiás, televíziós szerettem volna lenni - már az általános iskola 7-ik osztályától. Mással sem foglalkoztam, mint a fényképezéssel, matekkal, fizikával. Hanggenerátorokat és fényorgonákat építettem apám garázsában. Ezért is mentem egy általános gimnázium helyett a Corvin Mátyás szakközépiskolába, „vezeték nélküli híradástechnikusnak”. ″Milyen tévés az, aki nem ismeri a tévézés műszaki hátterét?” – gondoltam akkor. Aztán jöttek a Magyar Televíziós évek, Baló György, Born Ádám, Horvát János voltak a mestereim. A Külpolitikai Szerkesztőségnek hála, jártam a világot (Panoráma, Parabola, Periszkóp műsorokat készítettem), miközben diplomát szereztem a Filmművészetin. Ott voltam pár ″korai″ kereskedelmi televízió indulásánál (TV-TV, TV4, A3-Msat), ahol menedzselés mellett feladatom volt a tartalomterjesztés szervezése is, így sok ″kábelest″ ismerhettem meg akkoriban. Persze nyughatatlan voltam mindig, munkaalkoholista. Jutott idő a reklámfilmek gyártására, ügynökségi feladatok ellátására (reklámidőket vettem és eladtam), a reklámpiac több szereplőjével üzleti kapcsolatot tartottam fent, majd ´96-ban megalapítottam saját cégemet, a Média Hungáriát. Piacgazdasági viszonyok között, lépésről lépésre, kockáról kockára építettem fel a ma már évi 5 konferenciából (Média Hungary, Internet Hungary, Evolution, Mobile Hungary, Digitalis Akadémia), és egy onlinemagazinból (Digitalhungary.hu) álló portfóliót. Időnként elkalandoztam a szakmai könyvek szerkesztésébe, és kiadásába (Lásd alább). Egy kis ″kibeszélés″: Egyszer felhívott Helle László producer kollégája Ruszkai Nóra, és kritikával illetett: ″Miért nem csinálsz egy tévé fesztivált?″ Ahol a tartalom és a minőség mérheti össze magát. Olyan veszprémi fesztivált csinálj, persze a kor követelményeinek megfelelően áthangolva.″ Megcsináltuk a szakma és az ORTT támogatásával. Zsűrielnökök voltak: Andrew G. Vajna, Gazdag Gyula, Koltai Róbert, Koltai Lajos, Ragályi Elemér, Szirtes Tamás, Szinetár Miklós, és még sorolhatnám. Bevallom, kicsit elérzékenyültem. Egyszer újra szervezzük... :-) A konferencia és fesztivál üzletágának a legfőbb alapszabálya, hogy mind tartalomban, mind kiszolgálásban olyan minőséget kell nyújtani a résztvevőknek, hogy legközelebb is eljöjjenek, sőt: másoknak is ajánlják a rendezvényeinket. A néződdel, a ″fogyasztóddal″ ennél a médiumnál - hadd nevezzem így- közvetlen a kapcsolatod. Ez jó, nagyon jó, mert sokféle gondolkodással, jellemmel találkozhatom (lásd: a tények, etika és az érdekek változó viszonya). Ha ilyen-olyan kísértések jöttek, hogy a könnyebbik végén fogjuk meg a munkát, mindig azt mondtam: nemcsak a mára, hanem a következő évekre is gondolni kell. Évről évre egyre többen és többen jöttek el a konferenciáinkra. Voltak jó, közepes és igazán gonosz évek. Talán szerénytelenség, de vállalom: mindvégig alázattal, szeretettel, már-már megszállottan, a szakma iránti szerelemmel építettem azt, amit ma ″Média Hungária konferenciairodának″ nevezünk. E sorok olvasói közül szinte mindenkivel vagy személyesen is ismerjük egymást vagy vannak közös barátaink, így könnyű ellenőrizni: szeretem a jó dolgokat, szeretek élni, szeretek jól élni, de a konferenciák és egyéb események szervezése nekem mindig többet jelentettek egyszerű bevételi forrásnál – a gyerekeim mellett az életem fő művének tekintem őket. Publikációk Szakmai írások, napi és szakmai lapokban (Digital Hungary, Kreatív-Média Hungária) Könyvek: A média jövője I. tanulmánykötet szerkesztője (1999. december) A hír-értékei - tanulmánykötet szerkesztője (2001. február) A média jövője II. Tanulmánykötet szerkesztője (2002. február) Írások az internet és média világából (2002. december) PRopaganda (2004. május) Konvergencián innen és túl - Digitális jövőképek (2004. november) A közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén (2005. szeptember)

Csermely Ákos kapcsolódó cikkei

Eladás nagy mennyiségben, kiszolgálás személyre szabottan

Eladás nagy mennyiségben, kiszolgálás személyre szabottan

FMCG kereskedelem és az egyedi szolgáltatás, limitált és célzott marketing - Nagy Sándort, a G´Roby ügyvezetőjét kérdeztük.
Reklámfesztivállal ügyfelet nyerni?

Reklámfesztivállal ügyfelet nyerni?

Kevés az olyan reklámügynökség, amelynek recepciója ne lenne tele fesztiválok és toplisták elismerő okleveleivel és trófeáival.
Tények és vélemények – interjú Bognár Bálinttal

Tények és vélemények – interjú Bognár Bálinttal

Egyértelműen szét kell választani, mi az, amit tényként és mi az, amit véleményként tárunk az olvasó elé. A tényeket pontosan, hitelesen kell leírnunk, ha véleményünk van, azt meg kell védenünk mindenkivel szemben – mondja Bognár Bálint, a 24. hu termékmenedzsere, aki – egyebek mellett – a fake news jelenségről is beszél interjúnkban.
Porlad az emlékmű, avagy a guanótól a big datáig

Porlad az emlékmű, avagy a guanótól a big datáig

Miért porlad a washingtoni Lincoln emlékmű? Hogyan lehet 20 millió motorcsónakot eladni? Miért várjuk el, hogy újszülött gyerekünk tíz másodperc alatt fussa a 100 métert? Mely cégek készültek fel a big data keltette dataklizmára? Válaszok a Sandy Váci-val készített interjúnkban és az Internet Hungary-n.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

„Az érzelem viselkedésben, testtartásban is megnyilvánul. Egy idő után ezekből kikövetkeztethető, mit érez az ember legbelül. Elképzelhetőnek tartom, hogy az érzelmeket is lehet algoritmizálni” – véli Benkő Vilmos, a Speak Academy alapítója.
A 360 fokos kampány az abszolút befutó! – interjú Holczer Angélával

A 360 fokos kampány az abszolút befutó! – interjú Holczer Angélával

A fiatalokat ma már csak interaktív tartalommal lehet bevonni egy kampány során – tapasztalja a Ringier Axel Springer Magyarország frissen kinevezett marketingigazgatója. Holczer Angélától megtudtuk, hogyan építhető lojális olvasótábor, fizetős lehet-e az online média, és szóba került még a neuromarketing is.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az onilne is ugyanaz a csatorna és formátum, mint a TV, csak más a „műsorstruktúrája” és az onilne világban változatosabbak a formátumok – véli Hornyacsek Zoltán, a Ringier Axel Springer könyv- és lapkiadó részlegének kiadóigazgatója.
Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Kifejezetten szűrjük a radikalizmust és a trollokat, de hagyjuk a párbeszédet is kibontakozni – árulja el Virág Attila, a Central Médiacsoport tulajdonában lévő Hírstart híraggregátor termékmenedzsere.
Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
A suszter, a kaptafája és a Termékfejlesztési Ügynökség

Termékfejlesztési Ügynökség

Addig hirdetünk míg el nem adtuk az árut?! Mit eredményezhet mindez? Ügynökségek és a média szereplői az értékesítés kulcsszereplőivé válhatnak?
Útmutató az Internet Hungary konferenciához

Útmutató az Internet Hungary konferenciához

Egy konferencia szakmai programjának összeállításakor az egyik legizgalmasabb feladat a szóba jöhető témakörök számba vétele, rendszerezése, tematizálása, majd valamilyen logika szerinti sorba rendezése, egyszóval a program megszerkesztése.
Minden a hype-pal kezdődik, és lesz közülük olyan, ami majd valós értékké fejlődhet

Minden a hype-pal kezdődik, és lesz közülük olyan, ami majd valós értékké fejlődhet

Minden mindennel összefügg a termékfejlesztéstől az ügyfélkiszolgálásáig, a HR-kérdésektől a jövő kihívásainak kereséséig. Interjú Kovács Nándorral.
Beérni látszik a ″Mobile first?″ Interjú Gerentsér Imrével

Beérni látszik a ″Mobile first?″ Interjú Gerentsér Imrével

A számok és a tények már igazolják a mobil erejét. A piac (talán) most kezdi komolyan venni. Interjú Gerentsér Imrével, a Ringier Axel Springer Magyarország online portfólió igazgatójával.
Kis haranggal a kezemben

Kis haranggal a kezemben

A digitalizáció óriási lehetőségeket nyújthat számunkra, de van egy nagyon jó vagy nagyon rossz – attól függően, ki hogyan kezeli – tulajdonsága: gyorsítja az időt, rettenetes iramot diktál mindenkinek, és senkit nem hagy ülni a babérjain.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Mindig meg lehet találni a piaci rést - interjú Gerentsér Imrével

Mindig meg lehet találni a piaci rést - interjú Gerentsér Imrével

Nem egy-egy terméket kell indítani, hanem komplex és egymásra épülő márkastratégiákkal kell dolgozni - fogalmazott a digitalhungary.hu-nak a Ringier Axel Springer Magyarország online portfólió igazgatója. Nagyinterjúnkban szó esik a híraggregátor oldalakról, a bulvárról, de a programmatic-ról is.
Csökken a különbség a desktop és a mobil között – interjú Rusvai Richárddal

Csökken a különbség a desktop és a mobil között – interjú Rusvai Richárddal

Ha kivesszük a Google-t és a, Facebook-ot, akkor a magyarországi digitális bevételek nem fejlődtek olyan nagy arányban, mint amennyire a Google és Facebook fejlődött – mondja a CM Sales digitális vezetője, aki szerint a mobilfelületek egyre értékesebbek.
A tévé tartja magát - interjú Guttengéber Csabával és Lengyel Andrással

A tévé tartja magát - interjú Guttengéber Csabával és Lengyel Andrással

A 15-24 éveseket a legjobban a Youtube platformon keresztül lehet megszólítani. De a legnagyobb Youtube kreátorok közt már valójában ott vannak a nagy televíziós társaságok – mutat rá Lengyel András, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A cég ügyvezető-helyettese, Guttengéber Csaba szerint éppen ezért külön kell választani a műsorterjesztést, annak új platformra helyezését és a pénzkeresést - a kettő ugyanis nagyon elválik. A szakemberekkel várakozásaikról, terveikről és a legfrissebb piaci trendekről beszélgettünk.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az onilne is ugyanaz a csatorna és formátum, mint a TV, csak más a „műsorstruktúrája” és az onilne világban változatosabbak a formátumok – véli Hornyacsek Zoltán, a Ringier Axel Springer könyv- és lapkiadó részlegének kiadóigazgatója.
Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Kifejezetten szűrjük a radikalizmust és a trollokat, de hagyjuk a párbeszédet is kibontakozni – árulja el Virág Attila, a Central Médiacsoport tulajdonában lévő Hírstart híraggregátor termékmenedzsere.
A több mint 360 fokban felvett reklámspot

A több mint 360 fokban felvett reklámspot

A kamera tengelye körül mindenirányú térélmény. Tuza Norbert író, rendező és kreatív csapata az InkPanther Productions a napokban készült el az Actimel nagyszabású karácsonyi kampányának 360 fokos reklámfilmjével.
Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Új üzleti magazin a piacon!

Új üzleti magazin a piacon!

Első alkalommal november 12-én, csütörtökön jelenik meg a K&K, a kis- és középvállalkozások magazinja. Az 5000 példányban, kéthavonta piacra kerülő üzleti magazin alapítói, Knapcsek Katalin és Nyomárkay Kázmér közel két évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a média, illetve az üzleti magazinok piacán.
Pályázz, ha vágod, hogy mi fán terem a performance based!?

Pályázz, ha vágod, hogy mi fán terem a performance based!?

Új és már jól működő teljesítményalapú hirdetési eszközök (performance based) bemutatására ír ki pályázatot az IAB és a Digitalhungary.hu. A legjobbak igen értékes standhelyet, bemutatkozási lehetőséget nyernek a március 12-ei és 13-ai Evolution 2014 és Mobile Hungary 2014 konferenciákon, illetve a Digitalhungary.hu oldalon is publikációs lehetőséget kapnak. Sőt, az öt nyertesből három majd a május 13-14-i siófoki Hungary konferencián is bemutatkozhat, emellett a rendezvényekre két-két belépőt is nyernek.