Keresett szöveg: "messenger"

Így váltják le a csevegőprogramok a telefonálást

A csevegőprogramok térhódításának folyamatát vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása. A hagyományos telekommunikációs eszközök folyamatos visszaszorulása évről évre megfigyelhető, és mára eljutottunk oda, hogy a „– Holnap hívlak. – Melyiken?” –párbeszéd már nem a vezetékes vagy mobiltelefonra vonatkozik, hanem valamelyik csevegőfelületre vagy alkalmazásra.

Sokaknál nem működik a Facebook!

Kedd délután váratlanul sokakat kiléptetett a Facebook és a Messenger is.

„A digitalizáció fejlődésével elvész a mélységi tudás és a memória értéke”

A most felnövekvő gyerekek nem rosszabbak vagy neveletlenebbek, mint amilyenek a szüleik vagy a nagyszüleik voltak, csupán alkalmazkodnak a környezetükhöz. Éppen ezért nem róható fel nekik, amikor egy probléma megoldására azonnal az interneten keresnek megoldást, vagy már nem tudnak úgy elmélyedni egy kalandregény történéseiben, mint a korábbi generációk. Hogy mi ennek az oka, arra Steigervald Krisztián generációkutató Generációk harca a figyelemért című legújabb könyve kapcsán kerestük a választ.

„A bőség zavara generációkon keresztül elvezetett minket a szív problémájától az agy problémájáig”

Vajon mi lehet az oka annak, hogy a világháborút követő nemzedék sokktűrő képessége messze meghaladja az őt követő generációk stresszküszöbét? Mi köze van ehhez a kommunikációnak, és milyen hatással van ez a viselkedésünkre? Egyáltalán hogyan tudunk megküzdeni a bennünket ért, főként a hagyományos vagy a közösségi médiából érkező megrázkódtatásokkal? Minderről dr. Aczél Petra kommunikációkutató egyetemei tanárral beszélgettünk.

Életveszélyes kihívások: már a 10 éveseket is elérik a kockázatos felvételek

Mosókapszula-fogyasztás, vonatszelfi, jégkocka-kihívás: ez csak néhány azok közül a közösségi médiában terjedő próbatételek közül, amelyek többnyire a fiatalok körében terjednek, ezzel sok esetben veszélyeztetve az életüket. A jelenlegi trendekről Somogyi Ákos, az NMHH Gyermekvédelmi Főosztályának vezetője beszélt a Veszélyes social játékok című előadáson az idei Internet Hungary konferencián.

Gyorsabb és hatékonyabb lett az eMAG ügyfélszolgálat a hibrid chatbot bevezetésével

Az eMAG ügyfélszolgálatát felkeresők gyakran olyan információkat kérnek, amit egy chatbot is könnyedén megválaszol. A hibrid rendszer tesztüzeme hónapok óta működik, az e-kereskedelmi óriás levonta az első következtetéseket: hatékonyabb és gyorsabb így a válaszadás, hogy az embereknek csak az összetettebb problémákkal kell foglalkoznia. Közel 100 százalékos a válaszadási ráta, miközben az ügyfélszolgálatnak is könnyebb a dolga.

Eltűnik egy népszerű funkció a Messengerből

Sokak által kedvelt funkció tűnik el hamarosan az androidos Messengerből: szeptember 28-án megszűnik az SMS küldési és fogadási opció a csevegőprogramban. Aki ezután frissíti az alkalmazást, nem fér majd hozzá a funkcióhoz.

Észrevétlenül tűnhet fel a telefonodon ez az új kémprogram!

Veszélyes program terjed, ironikus módon SafeChat néven, amely androidos app egy olyan kémprogrammal fertőzi meg a mobilokat, amely a hívásnaplót, szöveges üzeneteket és a konkrét GPS-lokációt is megszerezheti.

Mérsékelten, de Magyarországon is terjednek a veszélyes online kihívások

Szerencsére ugyan a nyugat-európai és egyesült államokbeli trendektől elmaradó mértékben, de már Magyarországon is találkozhatunk olyan kihívásokkal, amelyek gyermekek fizikai sérülését vagy akár halálát is okozhatják. Ilyen volt az a napokban történt tragédia is, amikor az úgynevezett blackout vagy „áramszünet”-kihívás teljesítése egy 15 éves tinédzser életét követelte. Az NMHH veszélyes online kihívások hazai megjelenési formáiról készített kutatásából kiderül, a 11 és 17 év közötti gyerekek 38 százaléka találkozott már a jelenséggel, 5 százalékuk pedig már részt is vett ilyenben.

Mobiltelefonokon érkezik a bankolás jövője

Az üzenetküldő alkalmazások segítenek elérni az Y és a Z generációt.

1/25