Új print lap a piacon

Új print lap a piacon
K&K névvel új, kis- és középvállalatoknak szóló újságot adott ki Knapcsek Katalin, aki sok, multinál töltött év után önállósította magát, és a saját lap mellett kommunikációs ügynökséget is működtet. Mint mondja, a kkv szektor elérése még mindig gyerekcipőben jár, és hiszi, ők megtalálták a piaci rést.

- Miként jutott az eszébe, hogy 2015-ben új print lapot indítson?
- Hosszú időt töltöttem a kiadói szakmában. Terjesztési és marketing-kommunikációs feladatokért voltam felelős több nagy és kisebb kiadónál is. Úgy vélem, elég tapasztalatom és tudásom van ahhoz, hogy magam is menedzselni tudjak egy lapot. Hozzáteszem, a média egy szerethető dolog, ha sokáig dolgozunk benne, nehezen engedjük el. Színes, érdekes, sokoldalú világ ez.

- Kiknek készítik az újságot?
- Mivel sokat dolgoztam multinacionális vállalatoknál, ezért megtanultam, hogy egy-egy termék bevezetése előtt érdemes komoly piackutatást végezni arról, hogy ki lesz a célcsoport. Mi is megcsináltuk ezt a vizsgálatot, és úgy láttuk, hogy a kis- és középvállalati szegmensben még komoly fantázia van, ez egy kifejezetten erős, anyagi eszközeiben is biztos célcsoport, amely éhes az információra és az értékes tartalomra.

- De printben?
- Bármilyen furcsa, de ennek a csoportnak, amelyet mi kiszemeltünk, erős kötődése van a printhez, már koránál fogva is. Mi korcsoportban az 50 plusz generációt lőttük be, azokat, akiknek milliárdos vállalkozása van, exportálnak, több köztük vidéken működik. Nekik a print még mindig értékesebb felület, mint az online. Ha például printben megjelenik valami hír, általában végigfut az online-on, ha azonban online írnak valamit, csak a legritkább esetben jelenik meg a printben.
- Milyenek az első tapasztalataik?
- Úgy érzem találtunk egy piaci rést. Már az első lapszámunknál 5-6 komoly, nagy cég bízott bennünk, és állt a hátunk mögé, és nem csupán anyagilag. A lap havonta jelenik meg, alkalmazkodva a hirdetői periodicitáshoz.

- Mit kínálnak együttműködő partnereiknek?
- Nagyon fontos, hogy komplex csomagot ajánlunk nekik. Mivel van egy kommunikációs ügynökségem is, azzal együtt egy erőteljes szimbiózisban működik a rendszer. A csomaghoz tartozik, az ezt a kkv kört, az  1-25 milliárd forintos árbevételű célcsoportot, elérő hírlevél, konferenciasorozat és egy erős célcsoport vizsgálat, vagyis folyamatos piackutatás. Úgy érzem a kkv-k eléréséhez a legjobb eszközöket találtuk meg, s kihasználjuk a szinergikus lehetőségeket.

- Online lába kell, hogy legyen az újságnak?
- Igen, de nem a szokványos, általános hírsite-okéhoz hasonlóan. A célcsoportnak ugyanúgy, ahogy a lapot is eljuttatjuk célirányosan, hírlevelet szánunk, folyamatos üzleti információkkal. Mi a kiadói bevétel egy komoly részéről, a terjesztési bevételről lemondtunk annak érdekében, hogy egy szigorúan szegmentált, tőkeerős, ambiciózus cégvezetői körhöz eljusson a lap. Ezt tervezzük a hírlevél kapcsán is.

- Az ügynökség miként kapcsolódik ehhez a rendszerhez?
- Több olyan megbízásunk is van, amely kimondottan ennek a szektornak a kommunikációjával foglalkozik. Az egyik tevékenység kölcsönösen kiegészíti másikat. A két terület erősíti egymást.

- Van elég képzett gazdasághoz értő újságíró a piacon?
- Nyomárkay Kázmér a lap főszerkesztője maga is évtizedek óta gazdasági újságíróként, illetve kiadói oldalon tevékenykedett. Bár hallom másoktól, hogy hígul a szakma, én magam ezt nem tapasztalom. Nagyon jó és képzett újságírókkal dolgozunk együtt.

- Ön családos anyaként kiadót vezet, saját ügynökséget működtet. Hogy látja a nők karrier lehetőségeit a mai magyar piacon?
- Nagyon sokáig dolgoztam a médiában, rengeteg okos embertől tanultam, de nem tudtam topvezető lenni nőként, a kiadói oldalon. Az, hogy saját cégem van, és itt valósítom meg az elképzeléseimet, kielégíti a szakmai ambícióimat, elégedetté tesz.

- Megoldható ez családanyaként?
- Ha támogató férje van valakinek, akkor működik. És én igen szerencsésnek mondhatom magam.
Knapcsek Katalin
A K&K kkv-knak szóló havilap kiadója. Dolgozott a Zöld Újság Rt-nél, a Viva Hungary-nál, az Axel Springer kiadóvállalatnál több mint tíz évig volt direktmarketingért és ügyfélszolgálatért felelős vezető. Jelenleg a KNK PR&Média Kommunikációs Ügynökség tulajdonosa. Férjezett, egy gyermek édesanyja.

Kamasz Melinda

Kamasz Melinda, Magyar Hírlap gazdasági rovatában kezdte a pályáját. Dolgozott a Piac és Profit gazdasági magazin vezető szerkesztőjeként. Majd a Világgazdaság rovatvezetője, később főszerkesztő-helyettese volt. A …