Úgy beszélünk a férfiakról és úgy szólunk hozzájuk, ahogyan mások nem teszik

Úgy beszélünk a férfiakról és úgy szólunk hozzájuk, ahogyan mások nem teszik
Az Igényesférfi.hu férfi online életmód magazin története egyetlen poszttal indult, a koncepció pedig a minőségi tartalomra építve úgy tűnik, hogy sikeres, hiszen a magazin félév alatt megduplázta az elérését, s ma már több mint százezer olvasót ér el havonta. A férfiak életének kevéssé szem előtt lévő, ám annál fontosabb dimenzióit is megmutatják. Értékek, bátorság, stílus, szív és ambíció. Páros interjú Halmai Zsófia alapító-főszerkesztővel és Szilágyi Szabolcs értékesítési és üzletfejlesztési vezetővel.

- Több olyan női magazin is elérhető, ahol a szerkesztőségben egyetlen férfi sem ül és ennek fordítottjára is számtalan példát lehet látni. Arra viszont már kevesebbet, hogy egy női magazin élén férfi főszerkesztő van, arra pedig még kevesebbet, hogy valaki nőként férfi életmód magazint alapít. Hogyan jött az ötlet öt évvel ezelőtt?

- Zsófia: Jó kérdés, gondolom nem lep meg, ha azt mondom, nem te vagy az első, aki ezt kérdezi! (nevet – a szerk.) A magazin indulásakor 23 éves voltam, ennek januárban lesz hat éve. Három dologban voltam biztos: minőségi és unikális tartalmat szeretnék létrehozni digitális platformon. Adott volt, hogy a férfi életmód tematika irányába induljunk el, minden egyéb organikusan és a piaci változásokat követve alakult. Az Igényesférfi.hu férfi online életmód magazin mottója remekül visszaadja a tematikát: Minőség kívül belül. Azt gondolom, hogy a megjelenés, életmód, egészség hármas területén a mai napig egyedi a kínált tartalom. Arra a kérdésre pedig, hogy van-e ma minderre itthon igény visszaigazolás számunkra, hogy a magazin szegmentált olvasói közösségének 70 százaléka férfi és az is, hogy az elmúlt kilenc hónapban megdupláztuk elérésünk. Meggyőződésem, hogy az értékteremtés talán soha nem volt annyira fontos feladat, mint ma.

- Ha már értékek: miben más az Igényesférfi.hu online magazin, mint más, férfiaknak szóló oldalak?

- Zsófia: Piaci szegmenstől függetlenül azt gondolom, hogy a tömegből két dolog az, ami egy márkát, vállalkozót, projektet kiemel: az egyik az érték, a másik pedig te magad vagy. Mindig van hova fejlődni, ez egy olyan projekt, ami soha nem lesz kész – lévén, hogy online platformról beszélünk ez már az induláskor determinálódott. A tartalom folyamatos fejlesztése, színesítése számunkra is állandó feladat, mindig nagy öröm, amikor ezzel kapcsolatban olvasói oldalról poztív visszajelzés érkezik. Nőként pedig biztosan van egy szemléletbeli különbség is, ami – bízom benne -, hogy még érdekesebbé teheti a magazint.

- Egyetlen poszttal indult az egész történet?


- Zsófia: Tulajdonképpen igen. Ismertem a hazai piacot, illetve ennek hiányosságait és láttam azt is, hogy hogyan alakul ez a szegmens külföldön. Nem egy megalapozatlan „bele a vakvilágba” ötlet volt, de kellett azért álmodni hozzá egy merészet. Emlékszem, miután kitettem az első posztot, otthon ültem a nappaliban és vártam, hogy mi fog történni. Ha visszagondolsz ez még a barber-boom előtti időszak, azóta sokat változott a hozzáállás mind a stílus, megjelenés, mind a belső egyensúlyt illetően, de a mentális erő vagy az egészség például ma is olyan kérdések, amelyekről mások nem szívesen beszélnek, pedig kellene – ezt megerősítik az olvasói üzenetek is. Óriási dolog és lehetőség, hogy olvasók ezreinek tudunk információt eljuttatni, de ez persze hatalmas felelősséget is jelent. Emellett természetesen az élmény-faktornak is kiemelt szerepe van, igyekszünk megtartani az egyensúlyt. Mára sikerült betölteni egy űrt a tartalomszolgáltató piacon, amire büszke vagyok.

- Említettétek, hogy az olvasóitok 70 százaléka férfi – ezen túl mit lehet még róluk tudni?

- Szabolcs: Az Igényesférfi.hu online magazin egy nagyon jól definiálható célmédium, amit többségében húsz-huszonöt és ötvenév közötti, magas vásárlóerejű, jellemzően nagyvárosi férfiak olvasnak. Sokszor előjön a kérdés, hogy mihez lehetne hasonlítani a magazint, de a tematikát tekintve a magyar piacon a mai napig nincs versenytársunk, az olvasóinkat egyedi összetételű, prémium tartalommal szólítjuk meg, amivel máshol nem találkozhatnak.

- Mitől kellene az olvasóknak azt gondolniuk, hogy egyedi látásmóddal találkoznak az oldalon?

- Szabolcs: A minőség – kívül és belül mottó arra utal, hogy egyaránt tudunk minőségi tartalmat nyújtani a Tesla legújabb fejlesztéséről, a gasztronómia izgalmas világáról, az integrált szemléletű ismeretterjesztésről, vagy éppen a szűrővizsgálatok fontosságáról is. Törekvésünket visszaigazolják olvasóink és persze a hirdetőink is, hiszen ők maguk is magas minőséget képviselnek, s fontos számukra, hogy prémium környezetben, brand safety tartalom és alacsony reklámzaj mellett jelenhessenek meg.

- Ha reklámzaj nincs is, a hirdetésblokkolók és reklámutálat azért jelenthetnek kihívásokat. Erre van ellenszeretek?

- Szabolcs: 2017-ben olvashattunk olyan felmérésekről amelyek 13,5%-ra becsülték azon felhasználókat akik valamilyen hirdetés blokkolót használnak. Ez nagyon magas szám, éppen ezért valid kihívás minden tartalomszolgáltató számára. Mi az egyensúlyban hiszünk. Szeretnénk ha az olvasók látnák, hogy a tartalom amit kapnak tőlünk számukra ingyen van, de az előállításnak ára van. Cserébe mi szűrjük a hirdetőket, csak az olvasók számára releváns kereskedelmi üzenet jelenik meg az oldalon és alacsonyan tartjuk az egyidőben megjelenő hirdetések számát. Így növelni tudtuk a hirdetések hatékonyságát, hiszen az olvasók kíváncsiak az őket érintő, számukra dedikált ajánlatokra, ez pedig érték partnereink számára is.

- Bő harmincötezeres a Facebook-követők száma, ami nem kevés. Mennyire éltek a közösségi média adta lehetőségekkel?

- Zsófia: Egyre többen és aktívabban követik a magazint a közésségi média csatornákon, ami remek iránymutató számunkra is. A mostani, éppen futó decemberi microsite kampányunkhoz kapcsolódó pályázat kommunikációját is integráltan építettük fel. 2019-re is izgalmas tervekkel, meglepetésekkel készülünk, amelyekkel még színesebbé tehetjük ezeken a csatornákon a kommunikációt.

- Influencer-együttműködésetek van, vagy gondolkodtok ilyesmiben?

- Zsófia: A dinamikus fejlődés elengedhetetlen része, hogy folyamatosan keresd az új lehetőségeket – mi is ezt tesszük. Jelenleg nincs a klasszikus értelemben vett influencer-együttműködésünk, viszont ha elég jó tartalmat készítesz, arról az olvasóid beszélni fognak.

- Egyszer belefutottam egy olyan véleménybe, hogy azok olvassák a magazint, akik „városi terepjáróban” feszítenek. Ehhez mit szóltok?

- Zsófia: Az igényesség véleményem szerint nem elsősorban az anyagiak, hanem hozzáállás kérdése. Az igényesség megjelenik abban, ahogyan önmagunkra, a családunkra, a környezetünkre, vagy a kezünkből kiadott munkánkra tekintünk. Tehetjük mindezt Converse tornacipős farmeros-polós startupperként vagy éppen öltönyös bankigazgatóként.

- Szabolcs: Szakmai és hirdetői oldalról megközelítve a kérdést éppen úgy az A-B státuszba esik a „csak” négymilliós, mint a tízmilliós autót vezető férfi. De ha valaki három hetente elmegy egy barber shopba hétezer forintért hajat és szakállat vágatni – ami egy komolyabb tétel – akkor az azt jeleni, hogy ő a külcsínt és a belbecset együtt értelmezi, számára ez egy szempont. Tehát a státuszt inkább mint látásmódot értelmezem. Nem maga a költés a lényeges, hanem hogy valaki mire és hogyan költ. Tudatosan építünk arra, hogy ne csak a Tesla- vagy csak az Apple termékeket vásárlókra lőjjünk. Ahogy Bödőcs is mondta, nálunk a felső tízezer is csak ötezer fő. Ha csak ez számítana, nem olvasna minket százezer ember s nyilván van még bennünk növekedési lehetőség is.

- Honnan jutottatok el hová?

- Szabolcs: Az elmúlt kilenc hónap alatt sikerült megduplázni a számokat: januárban ötvenezer, ma már százezer feletti az egyedi látogatószámunk havonta. E mögött a fejlődő csapat, a több minőségi tartalom áll. E percben nem tudjuk, hogy meddig tudunk növekedni, de az biztos, hogy a növekedést nem bulvár vagy trash tartalommal kívánjuk elérni, ahogy ezt eddig sem így tettük. Elérkeztünk oda, hogy tartalmi és üzleti szempontból is egyensúlyban vagyunk.

- A jól megtalált célcsoport és a nekik dedikált tartalom segít megmaradni a „nagyok” árnyékában?

- Zsófia: Nem érzem sem magam, sem pedig a magazint árnyékban. Sosem fogom elfelejteni, amikor az első komoly hirdető felhívott, hogy hogyan tudnánk együttműködni. A mai napig prémium márkákkal dolgozunk együtt. Olyanokkal, akikkel megegyeznek az értékeink, lehetőségünk van olyan izgalmas projekteket megvalósítani, mint amilyen a most decemberi pályázat is, olvasói oldalról pedig folyamatos a növekedés és a pozitív visszajelzés. Minden csak viszonyítás kérdése. Tömegmédium valószínűleg soha nem leszünk, online férfi lifestyle vonalon viszont mára megkerülhetetlen az Igényesférfi.hu magazin, ami jelentős üzleti potenciált jelent.

- Az edukációs szándék mennyire van jelen azért, hogy jobb legyen a magyar férfiak élete? Mennyire kulcsfogalom a tudatosság?

- Zsófia: A tudatosság kezd egy kicsit elcsépelt fogalommá válni, én sem szívesen használom. Inkább úgy fogalmaznék, hogy érdekel, hogy mi van velem és körülöttem. Ha van a kezdben egy lehetőség, amellyel embereket érsz el, akik ráadásul figyelnek arra, amit kommunikálsz – legyen az magazin, instagram profil vagy bármilyen felület -, óriási felelősség. Az már egy egyéni kérdés, hogy ki milyen tartalmat, üzenetet tart fontosnak. Ma Magyarországon évente ezerötszázan meghalnak egy olyan betegségben, amely egy mindössze tíz perces szűrővizsgálattal megelőzhető lenne. Igen, a prosztatarákról van szó. Ez nyilván lehet egy edukációs pont. De egy interjú során meg tudjuk mutatni azt is, hogy mi van a sikernek nevezett jéghegy alatt, amiről nem beszélnek; hogy egy olimpiai érem mögött ott van huszonnyolc év kőkemény munka. Említhetném, hogy vannak alapvető dolgok, amelyek hozzátartoznak a stílushoz, e kérdésben is tudunk értékes, élményszerű tartalmat adni. Nem célunk a direkt edukáció, de nem tehetjük meg, hogy ne beszéljünk olyan dolgokról, amelyktől jobb vagy az említett példánál maradva akár hosszabb lehetne a férfiak élete.

- Szabolcs: Fontos, amit kérdezel. A viselkedést megváltoztatni nem biztos, hogy célravezető dolog, a mintázatokat alternatívák megmutatásával lehet sikeresen átrajzolni. Vannak viszont olyan tényezők a férfiminőséggel és erővel kapcsolatban, amelyek ugyan lehet, hogy jók, de mégis érdemes lenne egy kicsit újragondolni azokat.

- A magazin egy alternatívát mutat?

- Zsófia: Inkább lehetőséget ad a választásra. A döntés viszont mindig a tiéd.

- Ez alkalmas arra, hogy a férfiak kibillenjenek a komfortzónájukból és másképpen tekintsenek magukra, a környezetükre?

- Szabolcs:
Szó szerint így van. És ad az egész történethez egy kis fűszert, hogy nem egy kizárólag férfiak által, férfiaknak készült magazinról van szó. Tizenöt éve dolgozom a médiában, szakmai szemmel is izgalmas story, amihez én is szívesen csatlakoztam.

- Mik a célok, jövőbeli tervek?

- Zsófia: A léc folyamatosan egyre magasabbra kerül. Büszke vagyok arra, ahová elértünk, a magazinra, a remek csapatra és a partnereinkre is. 2019-ben is folytatjuk a tartalomfejlesztést, amit még magasabb szintre fogunk emelni, emellett pedig a célszegmens számára dedikált izgalmas offline programokkal és kiemelt szolgáltatásokkal is készülünk, érdemes lesz minket követni.

(Fotó: Csiki Vivien)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Lippai Roland

Life- és karriercoach, coaching szemléletű tanácsadó, freelancer újságíró/szerkesztő. Coachként – ahogy fogalmaz – „amikor alacsony fordulatszámra esik, vagy akár le is áll az a bizonyos belső motor …