Stockfotók helyett saját munkatársaik népszerűsítik az OTP-t - interjú Dolezsai Gergellyel

Stockfotók helyett saját munkatársaik népszerűsítik az OTP-t - interjú Dolezsai Gergellyel
Már a laikusok is megtanulták, hogy a helyes ügyfélszolgálatos hölgy, aki egyszerre nyolc cég plakátján mosolyog – csupán egy adatbázisból megvásárolt stockfotó. Az OTP Bank azonban egy évvel ezelőtt gondolt egy merészet, és saját dolgozóit helyezte a kampány középpontjába. A kampányról Dolezsai Gergely, a Bank marketingkommunikációs vezetője beszél.

Dolezsai Gergővel az Evolution konferencián találkozhatnak.
Előadásának címe: Költség, elérés, hatékonyság.

– Honnan jött az ötlet, hogy a bank munkatársait bevonják egy reklámkampányba?

– Teljesen új kampányt indítottunk tavaly januárban, amely markáns változást jelentett az OTP Bank kommunikációjában. Úgy döntöttünk, hogy kilépünk az eddig megszokott keretekből és azokat az embereket állítjuk a kommunikációnk középpontjába, akik a bankot a leghitelesebben jelenítik meg az ügyfelek számára. Az ötlet szinte „az utcán hevert”: úgy döntöttünk, hogy munkatársainkat állítjuk a középpontba. Ők azok, akik nap, mint nap kapcsolatban állnak az ügyfelekkel, akik ismerik, és szakértelmükkel a mindennapokban segítik őket. Meggyőződésünk, hogy az ügyintézőink tudják a leghitelesebben képviselni és megjeleníteni az OTP Bank által is fontosnak tartott értékeket, ezért esett rájuk a választásunk.

– Milyen volt a kampány fogadtatása házon belül?

– Felhívást írtunk ki a közel 400 bankfiókunkban dolgozó munkatársaink számára. Az ország minden pontjáról válogattunk szereplőket. Az első forgatás után, ahogy az várható is volt, határozottan megnőtt a vállalkozó kedvű kollégák száma. Nagyfokú nyitottságot és lelkesedést tapasztatunk, aminek természetesen nagyon örültünk.

– Hány emberből választották ki őket? A munkatársakat bevonták az ötletelésbe is, vagy készre megírt szövegeket kaptak?

– Mintegy 4000 ügyintéző dolgozik a fiókjainkban, több tucat jelentkezőből választottuk ki a filmeken megjelenőket. Az ügyintézőkkel saját településükön, saját környezetükben forgattuk a saját történeteiket. A forgatókönyvek alapját a velük készült interjú adta, a filmben látott történet tehát az ő mindennapjaikat jeleníti meg.

– Pontosan hogyan épült fel a kampány? Mi volt a fő üzenet?

– Mondanivalónk lényege, hogy az OTP Bank egy olyan stabil és megbízható partner, amely nemcsak komoly tradíciókkal és megkérdőjelezhetetlen szakértelemmel rendelkezik, de képes a megújulásra is. Jól felkészült munkatársaink segítenek ügyfeleinknek megtalálni a számukra legjobb pénzügyi megoldásokat. Mindezeken túl folyamatosan fejlesztéseket hajtunk végre, amelyek segítségével XXI. századi, innovatív megoldásokat tudunk biztosítani ügyfeleinknek. Kampányunkkal szeretnénk mindenkihez eljuttatni azt az üzenetet, hogy az OTP Bank lépést tart a világgal és folyamatosan megújul.

– Mi volt a célja a kampánynak és azt mennyire teljesítette? Terveznek-e hasonló kampányt idén?

– A piac változásai szükségszerűvé tették, hogy a bank jobban megmutassa önmagát, értékeit és ily módon a hitelességével tudjon kiemelkedni a reklámzajból. A mérések és kutatásaink alapján a kampánnyal kapcsolatos várakozásaink teljesültek. A sikeres fogadtatás miatt épp ezért 2017-ben is folytatjuk, újabb arcokkal és történetekkel jelentkezünk.

– A korábbi kampányokhoz képest hogyan változtak a költségek?

– Az új megközelítés miatt különleges felkészülést igényelt a munka, ezért az egyes szpotok rendezőinek kiválasztásakor is fontos szempont volt, hogy tudják, hogyan kell hatékonyan a civil szereplőkkel együtt dolgozni. A kampányokra allokált produkciós költségek nem változtak a koncepcióváltással.

– Milyen visszajelzéseket kaptak az ügyfelektől, a szakmától?

– Ahogy említettem, összességében sikeres volt a kampány fogadtatása. Ügyintézőink lelkesek, örülnek annak, hogy ők mint az OTP Bank valódi megszemélyesítői szerepelhetnek a kampányokban. Környezetükből pedig csak biztató, pozitív visszajelzések érkeztek, ismerőseiktől és ügyfeleiktől egyaránt. Kutatásaink is azt mutatták, hogy a célcsoportunk is kedveli ezt a koncepciót, tehát bevált az ötlet. A szakmában is nagy volt a várakozás, hogy mivel rukkol elő a bank, megítélésünk szerint ők is pozitívan fogadták a kampányt, számos gratulációt és elismerést gyűjtöttünk be az elmúlt évben.

– Terveznek-e olyan kampányt, amiben ügyfelek is szerepelnek?

– Nem egy esetben már a múlt év során látott reklámfilmekben is szerepeltek, hiszen a forgatások az ügyintézők saját környezetében történtek, így az egyes történetek megfilmesítésébe azokat az embereket – barátokat, ismerősöket – is bevontuk, akikkel napi kapcsolatban állnak a bankfiókban és velük töltik a szabadidejük egy részét is. Az OTP Bank ügyintézői, egy-egy bankfiók munkatársai részei a helyi közösségek mindennapjainak, ismerik a helyi ügyeket, igényeket. Azt gondolom, ez az őszinte, minden manírtól mentes hangulat a TV képernyőjén is visszatükröződik.

Dolezsai Gergely - OTP Bank


Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Kádár Tímea

Kádár Tímea Londonban él, ahol tartalommarketingügynökségét vezeti. Kampányaik alapján nemrégiben elnyerték a Best Inbound Marketing Company in London díjat. Közel 19 éve foglalkozik …