Nem zavarjuk az olvasót – interjú Ziegler Gáborral

Nem zavarjuk az olvasót – interjú Ziegler Gáborral
Ha a tartalmakat úgy kínáljuk, hogy a környékén elhelyezett hirdetéssel együtt sikerül javítanunk a felhasználói élményt, ott könnyebben befogadják a reklámokat – véli Ziegler Gábor, a CEMP Sales House ügyvezetője, az IAB Hungary alelnöke.

 

Ziegler Gáborral az Internet Hungary konferencián, Siófokon, szeptember 27-én kedden este 19.30-tól a Citrom Teremben egy fórumbeszélgetésen találkozhatnak.
A fórum témája: Egynapos online tartalomszünet? Mi történne, ha egy napig semmilyen új tartalom nem volna elérhető? Jobb belátásra bírná ez a reklámblokkolókat és a reklámkerülőket? Ha nem így, akkor hogyan lehetne meggyőzni őket? A reklámblokkolók és a reklámkerülők kezelésének lehetőségei.


– Sok portálon elaprózottak a hirdetések, miközben – ha jól tudom – a CEMP élenjár az óriás bannerek lehetőségeinek kihasználásában. Így van?
– A magyar piacon elsőként vezettük be jó néhány éve a sok kis hirdetés helyett a kevés nagy hirdetés koncepciót az Indexen, majd a CEMP-portfólió többi kiadványában. A célunk letisztultabb, felhasználóbarát felületek kialakítása volt, a hirdetések eredményességének növelése mellett. Hiszünk abban, olvasó figyelme szempontjából kiemelt helyen lévő, könnyen befogadható, állóképes megoldások kevésbé zavarják a felhasználói élményt, használatukkal mégis eredményes kampányok születhetnek. Ezt a hirdetési formátum stratégiát követjük minden platformon.

– Mennyire kedvelik ezt a megközelítést az emberek?
– A stratégiánk elfogadottságára jellemző például, hogy az átlagos kampánymérethez képest nagy értéket képviselő, az index címlapon lévő just-one formátumunk tavaszi, hétköznapi eladottsága 90 százalék körüli volt.

– Reklámblokkolók, illetve a reklámkerülők egyre nagyobb kihívást jelentenek a szakmában. Mekkora most az reklámblokkolókat használók aránya?
– A hirdetéskerülés nemzetközi térnyerését figyelemmel követve 2015-ben a javaslatomra hoztuk létre az IAB-n belül a jelenséggel foglalkozó munkacsoportot. Az IAB munkacsoport tavalyi mérése szerint itthon a blokkolt oldalletöltések aránya 13,5%, ami valamivel az előzetes várakozásaink alatt volt.

– Mégis hogyan lehetne a helyzetet kezelni?
– Azt gondolom, legfontosabb a hirdetéselkerülés kiváltó okainak megértése. Ha a tartalmakat úgy kínáljuk, hogy a környékén elhelyezett hirdetéssel együtt sikerül javítanunk a felhasználói élményt, ott a felhasználók könnyebben befogadják a reklámokat.

- Megváltoztatható vajon a reklámkerülő attitűd?
– Nem hiszem, hogy a reklámkerülőkből egy csapásra reklámfogyasztó válik, mindenesetre a CEMP kiadványok esetében a hirdetési stratégiánk része, hogy az állóképes megoldásokat helyezzük előtérbe, egy oldalon belül pedig korlátozott számú hirdetést jelentetünk meg. Emellett a felhasználó zavarására épülő hirdetési megoldásokat elutasítjuk. Az a médiatulajdonos, aki a kiadványait és hirdetési megoldásait felhasználóbarát módon alakítja ki, teljesen jogosan várja el felhasználóitól a hirdetések fogadását, azok szűrésének mellőzését.

– A reklámkerülés hatására láthatjuk a tartalmi oldalról közelítő, natív anyagok térnyerését?
– A natív és tartalommarketing terület fejlődését gyorsítja, hogy az online kiadók egyre inkább keresik a display bevételek kiegészítésére szolgáló bevételi csatornákat. A Native Advertising Institute hamarosan megjelenő kutatása szerint a hírmédiában 2018-ban az összes hirdetési bevétel 25%-a natív megoldásokból fog származni, ennek megfelelő hangsúllyal kezeljük mi is ezt a területet.

– Tud a saját házuk tájáról példát is említeni egy natív kampányra?
– Százas nagyságrendű sikeres kampányunk volt az elmúlt években, ha egyet kell kiemelnem, akkor az elmúlt hónapokban futott Cardo kampányt említeném, ahol a több kiadványon – Dívány, Femina, Index, Totalcar – futó, alvással foglalkozó natív cikkeket és videókat eddig nagyjából 300 000 alkalommal tekintették meg az olvasók, a Cardo oldalának látogatottsága pedig duplázódott a kampány hatására.

– Hogyan látja most az ügynökségi piac helyzetét?
– A piac fejlődésével az ügynökségek és a kiadók piaci szerepe is gyorsan változik. A technológiával piacon lévő cégek szerepe az elmúlt években kiemelten fontossá vált, a tartalomszolgáltatás és a hirdetés értékesítés területén is globális platformok uralják a piac egyre több szegmensét. Az elmúlt évtizedben kialakult üzletmenet fenntartása mellett ezekkel a platformokkal való pénzügyileg eredményes együttélés kialakítása a legfontosabb feladat az online médiapiac hagyományos szereplői számára, gyorsan és jól kell reagálni a megváltozott körülményekre. Kiadóként a CEMP ezen van, főbb ügynökségi partnereink szintén. Optimista vagyok, mert a szükséges szakmai háttér rendelkezésre áll ezeknél a cégeknél a további fejlődéshez.

– Mit emelne ki az IAB idei projektjei közül?
– Az egyik aktuális és sok lehetőséget adó projekt az IAB projekttámogatási pályázata, ahol október elsejéig lehet pénzügyi támogatást igénylő ötletekkel jelentkezni. Itt az IAB anyagi segítséget nyújt olyan ötletek megvalósításához, melyek nemcsak a pályázónak, vagy munkáltatójának, hanem a hazai digitális piac egészének hasznosak. Ez jó lehetőség olyan ötletek esetében, amik adott cégnek nem fontosak, mert nem hajtanak közvetlen hasznot, időigényük viszont van, de ahhoz túl drágák, hogy egy lelkes ötletgazda saját zsebből megfinanszírozza csak úgy, a köz javára. Ez egy izgalmas lehetőség, remélem sikerül jó ötleteket felszínre hozni a felhívással, tudjuk ezen az úton is fejleszteni a piacot.

BEMUTATKOZÁS - Ziegler Gábor

– Pályafutásának első éveiben biztosítási területen dolgozott.
– Később a Winterthur Pénztárszolgáltató Rt. key account csapatának területi vezetője, ezt követően rövid ideig az Eurodirekt Takarékszövetkezet direkt értékesítési igazgatója.
– 2000 tavasza óta az Index munkatársa.
– 2008 májusától 2013 végéig az Index értékesítési igazgatója, jelenleg a cég igazgatósági tagja.
– Az Index anyacége, a Central European Media & Publishing (CEMP) 2014 januárjában létrehozott – a cégcsoport kiadóit kiszolgáló – értékesítési egységének a CEMP Sales House-nak a kezdetektől ügyvezetője.
– 2015-ben részt vett CEMP Sales House, a Central Media, és az Orgio közös leányvállalatának, a Hoppexnek – hazai programozott piactérnek – a létrehozásában, melynek működését a CEMP oldaláról jelenleg is felügyeli.
– Az IAB Hungary 2008-as megalakulása óta a szervezet Elnökségi tagja, 2016 januárja óta a szervezet alelnöke.
– A hazai online közönségmérést szolgáltató Digitális Közönségmérési Tanácsnak (dkt.hu) 2013-as indulása óta Elnökségi tagja.
–Munkája során elkötelezett a magas szakmai színvonal mellett, proaktív hozzáállást vár el, ennek érdekében nagy hangsúlyt fektet a munkatársak képzésére.

Halaska Gábor

Dr. Halaska Gábor Figyelő hetilap rovatszerkesztője, startup szakértő diplomáit az Államigazgatási Főiskolán és az ELTE Jogi Karán szerezte. A kilencvenes évek eleje óta dolgozik újságíróként. ...