Felrobbantották a netet!

Felrobbantották a netet!
Egy merész húzással az NNG idén 10 napra teljesen ingyenessé tett egy autónavigációs alkalmazást, amelyet a letöltők a mai napig frissíthetnek. Az ajánlatra közel fél millióan haraptak rá. Többek közt erről a sajátos imidzs építési módszerről is beszéltünk a cég marketing kommunikációs osztályának a vezetőjével Vágó Krisztinával

Vágó Krisztinával a siófoki Internet Hungary konferencián találkozhatnak szeptember 30-án a Narancs teremben 13:30-től.

Az előadás címe: Hogyan robbantottuk fel a magyar internetet?

- Az NNG ma már főleg az autó-navigációra fókuszál. Hogy látják: ezen a téren jelenleg mik az ígéretes fejlesztési irányok?

- Az egyik legfontosabb trend a felhasználói élmény folyamatos fejlesztése: a bennünket körülvevő okos eszközök magasra tették a lécet, melyet egyelőre még kevés autógyár tud megugrani. Ehhez kapcsolódik a „connected car” megteremtése is, azaz hogy az autónk is bekapcsolódjon az online eszközök sorába, és kihasználja az ebben rejlő lehetőségeket. Érdekes kérdés az is, hogy mindez hogy ne menjen a biztonság rovására, hogy lehet elérni, hogy a sofőr figyelmét minél kevesebb dolog vonja el a vezetésről. Fontos fejlesztési irány a jármű és a navigáció egyre szorosabb integrálása a sofőr támogatása érdekében. Ezekre a kérdésekre az iparágnak még nincs kialakult válasza, megoldása, így mindenképp érdemes lesz figyelemmel követni a trendeket.

- Az NNG-nek a 2015-ös év miként alakul üzleti szempontból?

- Úgy látjuk, hogy az elmúlt években tapasztalt, átlagosan 40 százalékos éves növekedést idén is tartani fogjuk. Két új irodát nyitottunk az idei évben, egyet Detroitban, egyet Tokióban, ezek a régiók vannak idén a fő fókuszban, és elindítottuk második hazai fejlesztőközpontunkat is Szegeden, ahol már több mint 30 munkatársunk dolgozik. Tarthatónak tűnik az előre jelzett 200 fős létszámbővítés is az idei évre.

- A szegedi központban egész pontosan milyen fejlesztéseken dolgoznak?

- Egyrészt a szegedi kollégák az egyik legnagyobb autóipari projektünkön dolgoznak, mely mind volumen, mind innováció tekintetében egyedülálló az NNG történetében, szoros együttműködésben a budapesti és külföldi csapatokkal is. Egy másik csapat pedig azon a projekten dolgozik, mely az NNG következő nagy dobása lesz. Erről nem beszélhetünk sokkal többet, de hosszú távú stratégiánk alapját jelenti, mely meghatározza a fejlesztési irányainkat a következő évekre.

-Még idén egy egészen sajátos kampányt indítottak: SzülinApp néven 10 napig teljesen ingyenessé tettek egy navigációs alkalmazást, amelyet ráadásul a mai napig folyamatosan lehet frissíteni. Nem tartottak tőle, hogy ezzel a saját piacukat rontják?

-Nem. Az elmúlt néhány évben folyamatosan áthelyeztük a fókuszunkat az autós navigációra, ma már ez jelenti üzleti modellünk alapját. Az okostelefonos integráció egyre fontosabb kérdés az autógyártók számára is, így mi is rendelkezünk megoldással erre, ezt tudtuk most megosztani a hazai felhasználókkal. A kampány célja az iGO Navigációs márka és az NNG, mint fejlesztő cég összekapcsolása mellett a cég imidzsének építése volt, melyet az eredmények alapján sikerült elérnünk. A kampány 10 napja alatt, ahogy az egyik médium fogalmazott, felrobbantottuk az internetet – ez azt hiszem, mindent elmond!

- Mik voltak a kampány legfontosabb tapasztalatai?

- Mivel évek óta jellemzően B2B környezetben kommunikálunk, nem rendelkeztünk érdemi információval a felhasználói attitűdökről, így a közvetlen visszajelzések valóban értékesek voltak számunkra. Kiderült, hogy a felhasználók kötődnek az iGO Navigáció márkához, úgy tapasztaltuk, nagyon pozitívan állt a kampányhoz a hazai közönség. Egyébként közel félmillióan, egészen pontosan 483 ezren töltötték le a kampány 10 napja alatt az alkalmazást. Ebből közel 340 ezer Androidos, a maradék 143 ezer pedig iOS felhasználó.

 

Minderről Vágó Krisztina az Internet Hungary konferencián bővebben is fog beszélni.

Vágó Krisztina több mint 5 éve csatlakozott az NNG-hez, ahol korábban B2B specialista, majd marketing menedzseri feladatokat látott el, február óta vezeti a marketing kommunikációs osztályt. Ezt megelőzően a marketing számos különböző területén gyűjtött széles körű tapasztalatot: a Funzine Médiánál főszerkesztő, projekt menedzseri, az Ogilvy and Mather reklámügynökségnél account manager, az M&H Communications PR-ügynökségnél pedig PR menedzseri feladatokat látott el.


Devecsai János

A Figyelő Hetilap külsős munkatársa. Miután a Szent István Egyetemen először agrármenedzser majd közgazdász diplomát szerzett beiratkozott a Sanoma Média Akadémiájára, ahol a tanulmányai ...




Kapcsolódó előadó: Vágó Krisztina