Adatvezérelt kreativitás a televíziózásban – interjú Alon Levi-vel

Adatvezérelt kreativitás a televíziózásban – interjú Alon Levi-vel
A televíziózásban történelmi pillanatokat élünk: eddig tervezők és dizájnerek voltunk, akik gyönyörű, kézműves székeket fabrikáltak, de most eljött az idő, hogy a székek helyett az azokat előállító gépeket tervezzük meg és építsük fel – véli Alon Levi, a Promotheus kreatívigazgatója.

 

Csatlakozzon Alon Levihez, a Promotheus kreatív igazgatójához a Media Hungary konferencián. Alon Levi nemzetközi esettanulmányokon keresztül bevezeti önt a világ egyik high-tech és innovációs központjának, az izraeli televíziós piacnak leginnovatívabb fejlesztéseibe az adatvezérelt csatorna-branding területen.

Előadása:
2017. május 9., Media Hungary
– Mi teszi lehetővé egy kreatív ügynökségnek, hogy növekedjen a globális piacon, és milyen innovatív megoldásokat tud nyújtani nagy és közepes méretű televíziós társaságoknak ahhoz, hogy azok fejleszthessék a csatornáik által nyújtott nézői élményt, egyszerűsíthessék belső munkafolyamataikat és mindeközben csökkentsék költségeiket?
– Véleményem szerint, ami ma a televíziózásban történik, az annak a visszacsatolása, ami az elmúlt 20 évben az interneten történt. Természetesen a világháló egy roppant rugalmas és interaktív felület, de nagyon sok tevékenységünk a televíziózás területén – dizájn, strukturális és technológiai értelemben egyaránt – imitálása azoknak a felhasználói elköteleződésre törekvő lépéseknek, amelyek a weben történnek. Tehát, felfedeztük azt, hogy az internetes stílusteremtés inkább a tartalomról szól, mintsem a funkció nélküli, ámde annál szemet gyönyörködtetőbb grafikai megoldásokról. Ez pedig azért jó, mert ezt a szemléletet követve nagyon egyszerű és automatizált rendszereket tudunk létrehozni.

– De hát a televízió különbözik a webtől… Melyek azok a kihívások, amelyekkel manapság néznek szembe a tévétársaságok?
– A legnagyobb kihívás számukra, hogy miképp kezeljék hatalmas tartalomkönyvtárukat, mely elérhető oly sok képernyőn és platformon. Miképpen kommunikálják és promotálják azokat, hogy a nézőkben a folytonosság érzetét keltsék a különböző felületek viszonylatában. Ez nem csak a programming stratégia szempontjából jelent kihívást, hanem grafikai es technológiai szempontból is, nem beszélve a munkafolyamatok optimalizálásáról a meglévő humán erőforrások növelése nélkül. Mivel most már nem csak a televíziónézési, hanem az internetezési élményen is dolgozniuk kell a csatornáknak, olyan innovatív megoldásokat nyújtunk nekik, amelyek a nézői élmény javításán túl új szponzorok es hirdetők bevonzására is alkalmasak.

– Mit ért innováció alatt?
– Mi lényegében összekapcsoljuk a kreatív, a strukturális és a technológiai területeket. Ez többek között lehetővé teszi a televíziós tartalmak könnyed átjárását a különböző platformok és képernyők között a grafikai elemek harmonizálása mellett.
A norvég TV2-nek például létrehoztunk egy olyan automatizált promo break rendszert, amely az egész grafikai csomagot és magát a promókat is valós időben egy általunk írt algoritmus alapján generálta. Az ilyen megoldásoknál nagyon egyszerű adaptálni bármely tartalmi és grafikai elemet – mint például a „soron következő műsorok listáját” – különböző felületekre, képernyőkre és más lineáris csatornákra úgy, hogy dinamikus adatokat használunk fel automatizált folyamatokon keresztül. Tehát három szemszögből közelítjük meg a tartalomhirdetési kérdést: hogyan készítsünk olyan grafikai csomagot, amely megfelel a márkaelőírásoknak (és mellette vonzó a szemnek), hogyan strukturáljuk az adatokat, és hogyan kapcsoljuk össze, majd automatizáljuk az imént említett két tényezőt. Ugyanezt a folyamatot használjuk szofisztikáltabb technikáknál is, mint például az augmented reality (AR) elemeknél és a virtuális stúdióknál is.
– Ha mar az augmented realitynél (AR) tartunk, ön szerint ez egy új eszköz lehet a televíziós szponzorok és hirdetők számára?
– Természetesen igen. Az általunk használt rendszerek nagy része, főleg a VIZ real time graphics engine, eredetileg hír- és sportközvetítések színvonalának emelésére lett tervezve, de az utóbbi években elkezdtük csatornabrandingre is használni a programot. Ezenfelül elkezdtük ennél is szélesebb körű célokra használni a VIZ motort, például automatizált és folyamatosan változó televíziós reklámozási folyamatokra. Szerintem ez a terület gyors növekedésnek fog indulni a közeljövőben.
– És hogyan tudják csökkenteni  a költségeiket a tévétársaságok ezzel az új, ragyogó technológiával?
– Ez egy nagyon jó kérdés. A tartalompromotálási stratégia véleményünk szerint a 80/20 elven kell hogy alapuljon. Ez azt jelenti, hogy a promók 80 százaléka minimális emberi erőforrás felhasználásával sablonosítható és automatizálható. Így a 20 százalékot fent lehet tartani a kiemelt tartalmak hirdetésére.
– Van valami útravalója, melyet megosztana velünk a televíziózást érintő kreatív szolgáltatásokkal kapcsolatban?
– Ezen a területen jelenleg történelmi pillanatokat élünk át. Eddig tervezők és dizájnerek voltunk, akik gyönyörű, kézműves székeket fabrikáltak, de most eljött az idő, hogy a székek helyett az azokat előállító gépeket tervezzük meg és építsük fel. Ahhoz, hogy egy kreatívügynökség releváns legyen a jövőben is, a grafikusoknak együtt kell dolgozniuk a programozókkal és a tartalomszakemberekkel, hogy közösen valósítsák meg a televíziós csatornák legmerészebb álmait.

BEMUTATKOZÓ – Promotheus

A Promotheus egy, a televíziós iparra specializálódott kreatív ügynökség, mely a kínált szolgáltatásaiban ötvözi a dizájn, a branding, az innovatív technológia es a televíziós tartalommarketingben szerzett szaktudást. Az ügynökség számos nemzetközi díjjal gazdagodott az elmúlt 20 évben, többek közt több mint 70 PromaxBDA Díj nyertese lett.
A Promotheus kreatív igazgatója a Media Hungary-n nemzetközi esettanulmányokon keresztül bevezeti Önt a világ egyik high-tech és innovációs központjának, az izraeli televíziós piacnak a leginnovatívabb fejlesztéseibe az adatvezérelt csatorna branding területen.

Aron Levi