Új reklámjában mutatja be kézbesítő drone-jait az Amazon

Új reklámjában mutatja be kézbesítő drone-jait az Amazon
Nem nagy titok, hogy az amerikai online áruházkirály Amazon már évek óta azért dolgozik és lobbizik, hogy vezető nélküli, kis méretű repülő járművekkel kézbesíthessen csomagokat.

Az éles bevetésekhez közeledve, a legnagyobb fejtörést a repülési szabályozások okozzák az Amazonnak, mely az átmeneti nehézségektől függetlenül most új reklámjában taglalja a drone-okkal történő kézbesítés előnyeit.

A rövidfilmben, az ex-Top Gear műsorvezető és újabban az Amazon új, nagy költségvetésű autósműsorán dolgozó, Jeremy Clarkson kalauzol minket a villámgyors légi csomagszállítás világában. A “nem túl távoli jövőre” vizionált drone szállítmányozás fél órán belüli csomagkézbesítést és a lehető legnagyobb kényelmet ígéri.

A Prime Air néven futó projekt keretében különböző méretű és tulajdonságú drone-okat fejlesztett az Amazon, melyeket legjobban egy repülő és egy helikopter keresztezéseként lehetne jellemezni. A maximum 120 méter magasba emelkedő szerkezetek automatikusan kerülik el a légi és földi akadályokat és a raktárépületektől legfeljebb 25 kilométerre fekvő célállomásokra tudnának szállítani. A reklámból az is kiderült, hogy egy Amazon logóval ellátott landolási zónával tudjuk majd jelezni, hogy pontosan hova is kérjük a csomagot.

Az Amazon, ahogy ezt a reklám is példázza, mindent eszközt felhasznál annak bizonyítására, hogy biztonságosan és hatékonyan tudja üzemeltetni csomagszállító drone-jait. A lobbitevékenység ellenére, a Szövetségi Repülési Hivatal (FAA) egyelőre nem adott zöld utat az Amazonnak, és eddig az sem derült ki, hogy mennyire távol vannak a felek a megállapodástól.

Mindezek ellenére, ha hinni lehet az Amazonnak, akkor a reklám bepillantást enged a közeljövőbe, amikor drone-ok repkednek majd mindenütt a csomagjainkkal.