Őrület: a magyarok fétise a mobiltelefon

Őrület: a magyarok fétise a mobiltelefon
A magyarok közel kétszázezer mobiltelefon vásárolnak havonta, s az elkövetkező félévben több mint egymillió telót akarnak lecserélni.

Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben - derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.

A felmérés során kiderült, hogy az elektronikai eszköz vásárlását tervező magyarok ötöde a mobiltelefonját szeretné lecserélni a következő 6 hónapban, ami több mint 1 100 000 készüléket jelent. A vásárlás előtt nem hagyják befolyásolni magukat, a válaszadók közel 80 százaléka önállóan tájékozódik és dönt az aktuális kedvencről. A férfiak és nők elsődleges döntéshozóként egyenlő arányban szerepelnek, másodlagos, befolyásoló szerepben viszont erőteljes női dominancia látható.

„Ma már olyan nagy a verseny a mobiltelefonok piacán, hogy szinte havonta találkozhatunk a nagyobb gyártók egy-egy új termékével. A rohamosan fejlődő technikát sok felhasználó figyelemmel kíséri, magyarországi áruházainkban és a webshopban egyaránt tapasztaljuk a folyamatos érdeklődést a legújabb mobilok iránt. A vásárlási döntést főként az befolyásolja, hogy hányan fogják használni végül a megvásárolt terméket, mobiltelefont jellemzően maguknak választanak az emberek" - mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

Az olyan közös használatban álló eszközök, mint a nagy háztartási gépek - hűtő, mosógép, tűzhely stb. - esetében már kevesen hoznak önállóan döntést, a több fős háztartásban élő 18-59 évesek közel 20 százaléka még a gyermekeivel is megvitatja, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezzen az új szerzemény. Legtöbbször a nők döntenek ebben a kérdésben, láthatóan a férfiakat ez nem mozgatja meg.