Így kommunikálnak a fesztiválőrültek

Így kommunikálnak a fesztiválőrültek
A fesztiválozók leginkább üzenetküldő alkalmazáson keresztül és vizuális tartalmakkal kommunikálnak egymással – legyen szó a baráti kapcsolattartásról vagy a randiszervezésről. A bulizók élményeiket leginkább fénykép formájában osztják meg a közösségi csatornákon.

Üzenetküldő alkalmazások, telefonhívás és SMS – sorrendben ezek bizonyultak a legnépszerűbb kapcsolattartási módnak a Szigeten. A világ egyik vezető üzenetküldő alkalmazása, a Viber, közel 400, több mint 40 országból érkezett fesztiválozó megkérdezésén alapuló felmérése szerint a bulizók közel 60 százaléka üzenetküldő alkalmazáson keresztül kommunikált barátaival az eseményen, míg az SMS csupán 50 százalékánál merül fel ilyen célból.

A fesztiválozók kilenctizede küldött fényképet ismerőseinek koncertélményeiről, de több mint 50 százalék videóval is tudósított az eseményről. Fényképek milliói készülhetett a fesztivál idején: a válaszadók fele több mint 50, míg a fesztiválozók negyede száznál is több fényképet készített a hét során. A kutatás szerint a Viber-felhasználók ennél is nagyobb arányban választották az önkifejezés e módját: 60 százalékuk több mint 50, közel harmaduk pedig több mint 100 fotót készített.

Szinte minden megkérdezett „Szitizen” használt valamilyen üzenetküldő appot, többségük a Viber segítségével kommunikál. A válaszadók kétharmada rendszeresen használt matricákat online kommunikációja során, míg a Viber-felhasználók háromnegyede választotta az érzelmek kifejezésének eszközeként ezeket a vizuális tartalmakat. Az audiovizuális tartalom így láthatóan háttérbe szorítja a szöveges beszámolókat, hiszen a bulizók kevesebb mint harmada osztotta meg szavakkal, illetve kevesebb mint tizedük hangfelvétellel élményeit. Az otthoniakkal folytatott kommunikációban is felzárkóztak az üzenetküldő alkalmazások a hagyományos telefonhívásokhoz, megelőzve az SMS népszerűségét: a fesztiválozók 55 százaléka említette az appokat e körben a kapcsolattartás eszközeként. A Viber userek még inkább „digitális bennszülöttnek” számítanak, hiszen az átlagosnál nagyobb arányban használtak digitális platformokat, amikor otthon maradt barátaikkal és családtagjaikkal kommunikálnak.

Az okostelefonos alkalmazásokat nagyjából azonos arányban használták a nők és a férfiak, a matricák használata ugyanakkor valamivel nagyobb arányban jellemezte a hölgyeket a Szigeten. A fesztiválélmények megosztásakor ugyanakkor a férfiak nagyobb arányban használtak videókat. A Viber kutatása szerint a fesztiválfotózás egyértelműen a hölgyek „sportja”: harmaduk több mint 100, közel ötödük több mint 200 képet készített az eseményen, míg a férfiaknak csupán kevesebb mint tizede sorolta magát e két kategóriába.

A Sziget-randevúkat inkább a férfiak részesítik előnyben: 90 százalékuk nem zárkózott el ennek lehetőségétől. A találkozó megszervezésekor a válaszadó férfiak az üzenetküldő alkalmazásokat (közel 60 százalék), a hölgyek pedig a hagyományos csatornákat részesítik előnyben. A Viber-felhasználók közül minden második üzenetküldő alkalmazáson keresztül szervezné meg a randevút, miközben a telefonhívás vagy az SMS csupán harmaduk számára lenne opció ezen a téren.

A Sziget és Viber együttműködése révén az idei Sziget Fesztivál vendégei Viber-üzenetben (Personal Viber Festivál Message) kaphattak személyre szabott, valós idejű helyszíni információkat okostelefonjukra. A világszerte több mint 754 millió, Magyarországon pedig több mint 2,7 millió felhasználót számláló Viber alkalmazásán keresztül az aktuális fellépőkről, programváltozásokról és az izgalmas eseményekről kaptak azonnali tájékoztatást a Szitizenek.

„Büszkék vagyunk rá, hogy a Sziget Fesztivállal közös együttműködésünk keretében innovatív kommunikációs megoldást nyújthattunk Viberen keresztül a fesztiválközönségnek. A fesztiválüzenetek kedvező fogadtatása, illetve a Szigeten elküldött több millió Viber-üzenet bizonyítja a Viber egyre fontosabb szerepét a közösségi kommunikációban” – mondta Atanas Raykov, a Viber közép-kelet-európai vezérigazgatója.



Címkék: Snapchat, Viber