Zalában kelnek harcra a Google-el és az LG-vel

Zalában kelnek harcra a Google-el és az LG-vel
Informatikai, elektronikai és járműipari cégek alapításával január 10-én létrejött a Zalai Önvezető Jármű Klaszter, melynek célja a kutatás-fejlesztési és innovációs kapacitások intézményesített összekapcsolása az intelligens közlekedési rendszerek terén.

A technológiai innováció és a diszruptív üzleti modellek hatására továbbra is erősödik a kereslet az új mobilitási szolgáltatások iránt a közlekedési ágazatban is, a klaszter ehhez a folyamathoz valamint a zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya koordinált fejlesztéséhez kíván tudástranszfert biztosítani. A szervezet innovációs együttműködési keretet nyújt a releváns termékek kifejlesztéséhez. Az alapítók emellett egyedi szolgáltatások biztosításával kívánják elősegíteni a keresleti igények és a kutatási, fejlesztési kompetenciák egymásra találását, az együttműködés eredményeképpen létrejövő termékek hazai és nemzetközi piacra jutását.

Magyarország is az élvonalban

Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója, a Klaszter megválasztott elnöke, az alapító ülésén elmondta: „A közlekedési ágazat dinamikus változások előtt áll,  a digitális technológiák és az elektromobilitás nyújtotta változásoknak köszönhetően.  A zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya megvalósításával lehetőség nyílik, hogy Magyarország is részt vegyen ennek a folyamatnak az aktív alakításában, a most megalakuló Klaszter pedig kiváló eszköz lehet ennek a folyamatnak a katalizálásában. A most megalakult csoport egyik kezdeményezőjeként a T-Systems Magyarország az európai haladó gyakorlatot és innovációkat kívánja alkalmazni. Jelentős szerepet vállal annak érdekében, hogy Magyarországot az élvonalba pozícionáljuk a digitális transzformáció technológiai lehetőségeinek kiaknázásában. Fontos feladatunknak tartjuk, hogy a kiváló magyar informatikai szaktudásban rejlő értékeket, innovációt szélesebb körben is megmutathassuk.”

Tapasztalat

Sajben László az AVL Autókut Mérnöki Kft. ágazatvezetője elmondta: „Cégünk fő tevékenysége, az autóipari hajtásláncok fejlesztése és integrációja, nagy változások küszöbén áll. A jövő járműveit már nem önállóan, hanem környezetével együtt kell tesztelni, ami mind az alkalmazott technológiák számát, mind a tesztkörnyezet komplexitását tekintve hatalmas kihívás. Ezért számunkra a partnercégekkel való együttműködés és a tapasztalatok megosztása fontos szempont, amihez a Zalai Önvezető Jármű Klaszter remek lehetőséget nyújt”

Marie-Theres Thiell az innogy Hungária ügyvezető igazgatója és az ELMŰ-ÉMÁSZ elnöke elmondta: „Számunkra, mint egy olyan energiaszolgáltató vállalat számára, amely vezető az elektromobilitásban, és a legnagyobb szolgáltatási hálózatot működteti Magyarországon, illetve az innogy csoport is hasonló tevékenységet folytat a közép-európai régióban, fontos hogy részese legyünk egy effajta innovációs közösségnek, amely részletesen kidolgozza, és működés közben teszteli az innovációs elektromobilitás és okos város infrastruktúra felhasználási módjait.”

Nem csak az utakon

Hajdu Péter a Cisco közép-kelet európai regionális igazgatója elmondta: „Napjaink egyik legizgalmasabb technológiai trendje az autonóm eszközökhöz - drónokhoz, járművekhez, robotokhoz - kapcsolódik. Az önvezető járművekkel ráadásul nemcsak a közutakon fogunk találkozni, hanem számos területen bevethetők a bányászattól a hulladékkezelésig, a mezőgazdaságtól a repülőterekig. A Cisco új, intuitív hálózati és kiberbiztonsági technológiáival kíván hozzájárulni a Klaszter működéséhez.”

Jakab Roland az Ericsson Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „Az 5G, a fejlett gépi intelligencia, a virtuális és fizikai valóság keveredésének és a hálózatba kapcsolt társadalom kora kifogyhatatlan lehetőségeket tartogat az ország gazdasági növekedéséhez. Az Ericsson világvezető 5G, IoT, Cloud megoldásai továbbá a jelentős hazai kutató fejlesztő tevékenysége révén vesz részt a Klaszter munkájában, új, innovatív használati esetek kidolgozásában és termékek kifejlesztésében.”

Bíró Attila a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója elmondta: „A digitalizáció fejlődésével új lehetőségek nyíltak meg a haszonjármű ágazatban is és ezáltal olyan megoldásokat tudunk nyújtani, ami alapjaiban reformálja meg a közúti közlekedést. A Knorr-Bremse jelentős kutatás-fejlesztési kapacitással bír Magyarországon, melynek fő irányvonalai már nem csupán a közlekedés biztonságának növelése és az üzemanyag gazdaságosság, de a szállítási és logisztikai műveletek automatizálása és hálózatosítása. Mind a zalaegerszegi Tesztpálya mind a Klaszter megalakulása támogatja ezen törekvéseket és segít megteremteni egy olyan innovációs és infrastruktúrális hátteret itt Magyarországon, ami hozzájárul a jövő járműveinek megalkotásához.”

A Zalai Önvezető Jármű Klaszter alapítói: AVL Autókut Mérnöki Kft., innogy Hungária Kft. amelyet az ELMŰ Nyrt. képvisel, Cisco Systems Magyarország Kft., Ericsson Magyarország Kft., KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft., T-Systems Magyarország Zrt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!