Visszavinnéd a karácsonyra kapott holmit? Erre figyelj!

Visszavinnéd a karácsonyra kapott holmit? Erre figyelj!
A hatályos jogszabályok szerint, ha egy megvásárolt termék rendeltetésszerűen működik és nincs semmilyen hiányossága, akkor a kereskedő nem köteles visszafizetni az árát.

A karácsonyi ajándékvásárlás idején gyakran felmerülő kérdés, hogy egy vásárló visszaviheti-e a terméket, ha mégsem tetszik neki. Még akkor sem, ha a minősége megfelelő és a készülék tökéletesen működik - írja a mediapiac.hu. Az ilyen esetekre felkészülve a kereskedők rendszeresen hirdetnek meg 30, 60 vagy 90 napos pénzvisszafizetési lehetőséget. „Ezek, az előre meghatározott feltételekkel meghirdetetett akciók nem keverendők össze a termék működésére, vagy sérülésére vonatkozó garanciával” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

A hatályos jogszabályok szerint, ha egy megvásárolt termék rendeltetésszerűen működik és nincs semmilyen hiányossága, akkor a kereskedő nem köteles visszafizetni az árát, csak azért mert egy vásárló meggondolta magát, például annak színe, vagy mérete miatt. Ez alól kivételt képeznek az internetes vásárlások, melyek esetén 14 napon belül még visszakérhetik a termék árát a vásárlók, a jogszabályban meghatározott feltételek teljesülése esetén (kormányrendelet: 45/2014.)

Az áruházláncok a karácsonyi időszakra vonatkozóan olyan pénzvisszafizetési akciókkal készülnek, melyeknél a vásárlók akkor is visszavihetik az adott terméket, ha egyszerűen meggondolták magukat. „A legtöbb ilyen jellegű felhívás azonban egy bizonyos termékre és egy adott cikkszámra vonatkozik, ezért érdemes ellenőrizni a pénzvisszafizetési garancia pontos feltételeit, hogy ne a boltban derüljön ki, ha vásárló mégsem kaphatja vissza a termék árát” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: karácsony