Utalj pénzt a Twitteren

Utalj pénzt a Twitteren
Gombamód szaporodnak az online pénzküldési lehetőségek az elmúlt másfél-két évben, folyamatosan egyszerűsítve a bankszámlák között összegek utalását.

A Square-nek hála már egy ideje utalhatunk egy rövid email megírásával, egyes országokban pedig elég egy sms-t írnunk a megfelelő adatokkal, hogy pénzt küldjünk különböző számlákra. Természetesen egyik nagy internetes szereplő sem szeretne kimaradni ebből a trendből, így sorra érkeznek a hírek a Facebook és Twitter fizetési szolgáltatásairól is. Ezek közül elsőként debütál napokon belül a Twitter utalási rendszere, mely az elképzelések szerint még inkább megkönnyítheti a bankszámlák közötti pénzmozgatást.

A Twitter pénzügyi fejlesztéseinek partnere a Groupe BPCE, Franciaország második legnagyobb bankja, ami már számos innovatív megoldást dolgozott ki az elmúlt években, mint például a Google Glass-hoz készült banki alkalmazást is. A Twitter-en keresztül történő fizetés legnagyobb újdonsága, hogy nem szükséges tudnunk a fogadó fél bankszámlájának pontos adatait ahhoz, hogy pénzt küldhessünk neki, ráadásul bármely két bank között végrehajtható a tranzakció. Pontos részleteket egyelőre nem lehet tudni, így a költségek sem láttak napvilágot eddig, de az eddig információk alapján a szigorú banki biztonsági elvárásoknak mindenképpen meg fog felelni a Twitter pénzküldési megoldása.

A Forrester Research marketing elemzője, Thomas Husson szerint a Twitter mostani lépésének legfőbb célja, hogy az eddigi főleg reklám alapú bevételeket más banki szolgáltatásokkal is kibővítsék. Az újszerű megoldás egyelőre rendkívül ígéretesnek hangzik, de hogy mennyire válik be a gyakorlatban az csak azután derülhet ki, miután minden apró részletet a közönség elé tárnak, különös tekintettel az egyes utalások tranzakciós díjaira.

ATwitter valahogy képes a folyamatos megújulásra és ezt a képességét a befektetői is értékelik. Annak ellenére, hogy mindezidáig nem sikerült hatalmas üzleti modell felépíteni a rengeteg felhasználó gyakorlatilag folyamatosan vonzza a befektetőket a cégbe. Ez a folyamat még úgy is folytatódik, hogy a felhasználószám csökkenés érezhető a vállalatnál.

A Twitter új funkciója határozott lépés a fiatalok online fizetési és pénzkezelési technikáinak megváltoztatására és a hagyományos banki tranzakciók közösségivé változtatásában. Ehhez azonban szükség volt a bankok gondolkodás menetének megváltozására is, amelyek még néhány éve az internethasználattól is írtóztak, most egy Twitter üzenetre bízzák a pénzüket.

A Reuters további részletekkel itt olvasható.