Tudta, hogy jók vagyunk okosruhákban?

Tudta, hogy jók vagyunk okosruhákban?
A magyar Interknitting projekt második helyen végzett Berlinben.

Még július 3-án ért véget a harmadik éves Telekom Fashion Fusion verseny a Berlini Divathéten. A divatszakma és a csúcstechnológiát képviselő iparágak területéről meghívott több mint 300 vendég kísérte figyelemmel személyesen az izgalmas díjátadót, és élvezhette az innovatív prototípusok élő bemutatóját. Az est lezárásaképpen a brazil zenész, Dillon adott pezsdítő koncertet a közönségnek.

A 15 000 eurós fődíjat a Haifából érkezett „Keypod” csapat nyerte meg. Sharon Greenberg, Roman Alperovich és Einat Israeli a ruházatot és a kiegészítőket tették interaktívvá. Küldetésüknek tekintik, hogy segítsenek a mobil életformát előtérbe helyező generációknak a jelen pillanat élményére koncentrálni a mindennapokban is. A ruházatba épített egység forradalmian új: kicsi, könnyű, mosható, és az elemek többéves élettartamúak.

Ezüstérem a magyar csapatnak

A második helyezett a Budapestről érkező Lévai Zsófi, Setet Sarolta és Istenes Zoltán lett, az „Egybekötve” (Interknitting) projektjükkel. Az ötletük lényege: tegyük láthatóvá a személyes kommunikációt a ruházatba integrált interfészeken keresztül. Van olyan interfész, amely a zajokra reagál, van, amelyik pedig a mozgásra és érintésre - a projekt még az emberek közötti találkozás képi megjelenítését is biztosítja. Az interakciók helyzetét a ruházatba belekötött LED-ek jelenítik meg.

A harmadik helyezést a müncheni Nele Köstler és Jonas Diezun nyerte el, „Radice” projektjükkel. A Radice üzleti elgondolása azon a szándékon alapul, hogy segítsenek nyugodt alvást biztosítani az emberek számára. Míg sok alkalmazás abban segíti felhasználóit, hogy mindennapi életüket (és munkájukat) jobban és hatékonyabban tudják megszervezni, a Radice csapat olyan innovatív alvómaszkot tervezett, amely segít az ügyfeleknek frissen és tettre készen kezdeni a napot.

Mindhárom nyertes csapat bemutatja majd a projektjét a berlini Premium Exhibitions #FASHIONTECH rendezvényén is.

Népszerűség

„Örömmel látom, hogy milyen sikeressé vált a program az elmúlt két évben a divat és technológiai szférában” - mondta Antje Hundhausen, a Deutsche Telekom márkaélmény aligazgatója, és a Fashion Fusion alapítója. „A digitális életstílus trendjeinek korai azonosítása, azoknak kiemelkedő szakértők és az ágazati irányokat meghatározó és felrázó személyiségek, mint zsűritagok általi irányítása, valamint a legjobb prototípusok piacképes állapotba hozása az, ami a Fashion Fusion innovatív szellemét megkülönbözteti. A technológia megkérdőjelezhetetlenül továbbra is alakítani fogja a divat- és életstílus ágazatot. Célunk, hogy befolyást gyakoroljunk erre a folyamatra, hogy biztosíthassuk, hogy felhasználóbarát megoldások képezzék részét az ilyen változásoknak, és hogy a folyamat gazdagítsa az emberek mindennapi életét.

A Fashion Fusion a továbbiakban is folytatódni fog, néhány új területre helyezve a hangsúlyt. Új, erős partnereinkkel már most rendkívüli kihívásokat terveznek, egyes ágazatokra külön hangsúlyt helyezve.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: Divat