Több mint 127 millió forintot fizet vissza júliusban és augusztusban előfizetőinek az Invitel, miután a cég május 31-én aláírta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) azt a hatósági szerződést, melyben önként vállalta, hogy kompenzálja egy 2015-ös áremeléssel érintett ügyfeleit - írja a hwsw.hu. A hatóság ilyen esetekben rendszerint büntetést szokott kiszabni, ez esetben azonban fontos változás, hogy egyrészt nem bírságról van szó, másrészt a kompenzációt közvetlenül az előfizetők kapják, vagyis a tétel nem az államkasszába vándorol.
A hatóság korábbi vizsgálata szerint az Invitel 2015-ben "tiltott módon" emelt árat egyes vezetékestelefon-díjcsomagok esetében. Az Invitel ugyanis jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóként 2015-ben nem alkalmazhatott volna indokolatlanul, az infláció fölött megemelt díjakat a vezetékes telefonra vonatkozó előfizetési díjakra, mégis, árait a KSH által mért, 0 százalékos fogyasztói árindexhez képest 1,38 százalékponttal növelte abban az évben. A teljes cikk itt olvasható.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!