Te belépnél ebbe a cégbe dolgozni? Nagyon meglepődnél!

Te belépnél ebbe a cégbe dolgozni? Nagyon meglepődnél!
Nagyszabású kommunikációs kísérletet folytatott a Colibri és az AON Hewitt: felépítettek egy szimulált céget, hogy megnézzék, milyen eredményeket lehet elérni egy szakmailag megalapozott, profi employer branding stratégiával.

Népszerűvé lehet tenni egy teljesen ismeretlen márkát egy adott célcsoportban, ilyen kemény versenyhelyzetben? Mi számít eredménynek rövid és hosszú távon? Íme az eredmény!

Hogyan kommunikáljon egy munkáltató?

A jelenlegi munkaerőpiaci kihívások közepette egyre többen fordulnak a munkáltatói márkaépítés felé és igyekeznek megkülönböztető, vonzó brandet létrehozni. Az üzenetek, értékek átadására egyre bátrabban nyúlnak az interaktív tartalmakhoz, online felületekhez, videókhoz. Integrált kommunikáció révén egyszerre használják az online és offline lehetőségeket. Az AON Hewitt és a Colibri csapata közös munkájuk során folyamatosan szembesül a következő kérdéssel: „hogyan tud egy cég rövid idő alatt hatásos employer brand stratégiát felépíteni és alkalmazni, ezáltal szinte pillanatok alatt ismertté és vonzóvá válni?”

Kísérlet

Hogy megválaszolják a kérdést, úgy döntöttek, egy kísérletbe fognak. A céljuk az volt, hogy kiderítsék, mit érhet el egy teljesen ismeretlen márka egy telített, versenyző piacon egy jól megalapozott, profin felépített Employer Branding stratégia és a rá épülő kommunikáció mentén. Tudták, hogy a gyorsaság jelentősége felbecsülhetetlen, így kipróbálták azt is, hogyan működhetnek párhuzamosan a folyamatok, amikor nincs idő lépésről lépésre haladni. Kíváncsiak voltak, mit érhet el néhány hónap alatt a stratégia és az arra épülő, illetve azzal párhuzamosan futó akciók, ha célirányosan, a megfelelő célcsoportnak a leghatékonyabb eszközökkel kommunikálják az üzeneteket.

Szimulált multi, valós eredményekkel

Így született meg a Fjordox Hungary, egy norvég fakitermelő és feldolgozó vállalat budapesti szolgáltatóközpontja. A Fjordox kampány megalkotása során szigorú kereteket szabtak maguknak:

• A Fjordox Hungary értékeit 3 olyan, Magyarországon operáló vállalat értékeiből állították össze, melyeket jól ismertek korábbi munkáik révén. Egy norvég autóipari, egy brazil papíripari vállalat és egy amerikai szolgáltatóközpont szolgáltak mintaként.

• Valós piaci helyzetre alapoztak, a magyar shared services szektor sajátosságainak figyelembe vételével.

• Üzeneteiket a célcsoport igényeihez illesztették (friss diplomások és 1-3 év tapasztalattal rendelkező, idegen nyelveket magas szinten beszélő jelöltek).

• Csak olyan csatornákat használtak, amelyek bármely vállalat számára elérhetők, valamint a célcsoportban használatuk nagy népszerűségnek örvend.

Szigorú keretek és körültekintő szakmai alapozás

Ugyanakkor a fenti kampányt korlátozott költségkeretből kellett lefolytatniuk. Jogi okokból kifolyólag nem jelentethettek meg direkt álláshirdetéseket, valamint (egyetlen kivételtől eltekintve) PR- és sajtómegjelenésekkel sem éltek. A projekt előkészítése 2016 májustól augusztusig zajlott. Az AON Hewitt és a Colibri közös erővel 3 hónap alatt véghezvitte az EB stratégia kialakítását és létrehozott egy erre épülő kommunikációs kampányt, a következő lépések mentén:

• feltérképezte a piacot,
• definiálta a célcsoportját és annak jellemzőit,
• áttanulmányozta a cég globális EVP-jét
• azonosította a belső értékeit, mindazt, ami miatt a jelenlegi kollegáik teljes mértékben elkötelezettek,
• összevetette ezeket az értékeket a versenytársakéval,
• majd ezek alapján megfogalmazta a saját EVP-jét, ahhoz rendelten megtervezett egy kommunikációs kampányt és kivitelezte azt.

Az eredmények

A Fjordox 7 hét alatt egy célcsoport-specifikus kreatív, ütős kampánnyal kibújt az ismeretlenségből és elérte, hogy
• közel 600-an like-olják a Facebook oldalát,
• közel 9000-en megnézzék a munkáltatói videóját,
• 7500-an pedig a honlapját, amelyből
• 800-an úgy is gondolták, hogy szívesen dolgoznának a cégnél.

Ezzel párhuzamosan több, mint 500-an kitöltötték a Fjordox honlapján található kérdőívet, melyből az is kiderült, hogy mire vágynak ma leginkább az 1-3 év tapasztalattal rendelkező, idegen nyelveket jól beszélő pályakezdők:

• A kívánatos munkahelyen a legfontosabb, hogy jó hangulat és inspiráló környezet legyen (73%), fontosabb a fejlődésnél, a karrierlehetőségeknél(68%), vagy a munka-magánélet egyensúlyánál is (51%).

• 67% számára a karrier legfőképp a szakmai és személyes fejlődést jelenti és legkevésbé (30%-a) mások vezetését.

• a kitöltők 75%-aszerint az ideális vezetőtámogató, motiváló és nyíltan, őszintén kommunikál, míg mindössze33%-aítélte fontosnak, hogy hiteles szakértő legyen a munkájában.

• Többségük (65%) akkor érzi magát leginkább megbecsülve, ha úgy látja, számít a véleménye, mindössze 20% gondolja ugyan ezt a pénzbeli bónuszról.
• a kitöltők 75%-a akkor büszke a munkáltatójukra, ha az képes egy jó csapatot és közösséget létrehozni

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!