Támad a second screen! Mobile Hungary beszámoló

Támad a second screen! Mobile Hungary beszámoló
Ma még csak kiegészítik, de a jövőben „fel is falhatják” a TV-t a mobiltelefonok. Egy átlagos napon közel két és fél ezer app kerül fel az alkalmazásboltokba. Hamarosan több mobil előfizetés lesz, mint földlakó. Csak néhány azok közül az érdekességek közül, amik a Mobile Hungary konferencián és KeresőMarketing Napon hangzottak el.

Akár csak egy nappal korábban az Evolution 2014 konferencián, a március 13-án tartott Mobile Hungary konferencián és KeresőMarketing Napon is nehéz volt a termek közt közlekedni, hiszen nem csak bent, de a netwörk részeken is nagy volt a nyüzsgés. Ez pedig nem elsősorban a bőséges sós és édes falatoknak, vagy az üdítőknek, hanem a rengeteg szakmabelinek volt köszönhető.

A mintegy 600 szakemberből és üzletemberből álló vendégsereg ezúttal – a könnyed nassolás előtt-közben, illetve után –  a mobil- és a marketingvilág legújabb trendjeiben merülhetett el. Az alaphangot a reggel 9-től este 7-ig tartó rendezvényen már rögtön a nyitóelőadás megadta. Csupor Erik (SmartAdNetwork Kft.) meglepő számokkal mutatta be, hogy az okoskészülékek mennyire elválaszthatatlan részei lettek a mindennapjainknak. Mint kiderült már küszöbön áll az a korszak, amikor több mobil előfizetés lesz, mint ahány ember él a Földön. De szó esett egy kutatásról is, aminek során céges telefonnal rendelkező munkavállalóktól egy teljes hétre elvették a mobiljukat. Mint kiderült: a résztvevők 88 százaléka azt érezte, hogy ebben az időszakban jelentősen csökkent a munkaképessége, sőt, 12 százalékuk pedig rövid időn belül fel is mondott volna, ha nem kapta volna vissza az okostelefonját.

A későbbiekben kiemelt figyelmet kapott egy nálunk is éledező trend, a second screen, vagyis az a jelenség, amikor valaki a TV-nézéssel párhuzamosan fogyasztja a mobil tartalmakat okostelefonon vagy tableten. Balogh Csaba előadásában be is mutatott egy frappáns megoldást. Sportközvetítésnél – például lesiklásnál – megoldható, hogy a TV előtt ülő a mobilján nézhesse, hogy mit vesz a versenyző sisakkamerája. Ahogy kihangsúlyozta: a mobil és a televízió egymás kiegészítői is lehetnek, de az okosok akár „fel is falhatják” a televíziót. Utóbbira jó példa a fiataloknak készülő BBC Three esete. A csatornát jövő szeptembertől már csak online lehet követni.

Eztán hazai second screen megoldásokról is hallhattak a vendégek. Gyurity Mónika (HírTV) például elmondta, hogy eddig az alkalmazásuknál főleg a push üzenetként küldött fontos értesüléseknek (Breaking News-oknak) volt sikere. Ám ahogy itt és több későbbi előadáson is elhangzott: azt még nem látni világosan, hogy milyen üzleti modell kéne ahhoz, hogy az ilyen applikációk jó pénztermelőkké váljanak. Az online reklámokat mindenesetre a közhiedelem szerint általános utálat övezi, ám a BBC-s Moravanszky Dániel előadásából például kiderült, hogy az „A” státuszúak 41 százalékát nem zavarják a mobilon megjelenő hirdetések, ha az adott tartalomhoz ingyen férhetnek hozzá.

Ugyanakkor, ha „készítünk egy saját app-ot arra azért számítsunk, hogy aznap még 2371 másik applikáció fog készülni, ezeknek pedig csak a harmada ér el érdemi letöltési számot” – ez már Havasi Zoltán prezentációjából derült ki.

Sok vendéget persze kifejezetten az érdekelt, hogy a technológiai újításokat miként lehet hasznosítani a marketing területén. A témának egy külön terem jutott, ahol például szó esett az RTB hálózatról, az ügynökségek és a megbízók kapcsolatáról, vagy épp a Youtube optimalizációról is.


Devecsai János

A Figyelő Hetilap külsős munkatársa. Miután a Szent István Egyetemen először agrármenedzser majd közgazdász diplomát szerzett beiratkozott a Sanoma Média Akadémiájára, ahol a tanulmányai ...