Szuper tréninget indít a Coca Cola

Szuper tréninget indít a Coca Cola
Több mint 400, főként vidéken élő fiatal sajátíthat el alapvető szociális és vállalkozói készségeket a Coca-Cola HBC Magyarország pályázatán nyertes civilszervezetek márciusban induló tréningjein. Mindannyian az #énjövőm oktatási program keretében részesülnek ingyenes, az elhelyezkedésüket segítő képzésben.

Tavaly év végéig harminckét civil szervezet nyújtotta be a pályázatát a Coca-Cola HBC Magyarországhoz, közülük 10-en nyerték el a vállalat támogatását egynapos, kifejezetten munkakereső fiatalokat célzó tréningek megtartására. A nyertesek összesen mintegy 400 fiatalt képeznek ingyenesen márciustól 15 fős csoportokban, az alapvető szociális és vállalkozói készségek átadásával segítve őket az álláskeresésben. A lebonyolítást végző civil szervezetek között van a Fehér Bot Alapítvány és a Fehér Bot Sportegyesület, amelyek kifejezetten látássérült fiatalokkal foglalkoznak. Nekik különösen nagy segítség a felkészítés az állásinterjúkra, ahogyan a felkínált kapcsolati háló és a mentorprogram is, hiszen egyébként is hátránnyal indulnak a munkaerőpiacon.

A tréningek többsége vidéken zajlik: Vas és Zala megyében, Miskolcon, Nyíregyházán, Debrecenben, Hajdúdorogon, Hosszúpályiban, Gödöllőn, Egerben és környékén, illetve Ópályiban. Emellett lesznek képzések Budapesten és további Pest megyei helyszíneken is.

„Szerettünk volna minél több fiatalt elérni az #énjövőm képzési programmal, lehetőleg azokon a vidéki településeken is, ahol az átlagosnál nagyobb az inaktivitás ezekben a korosztályokban” – mondta Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC Magyarország vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója. Ezért hirdettek pályázatot civil szervezeteknek, amelyek helyismeretükre támaszkodva képesek megszólítani a munkakeresőket, a nyerteseket pedig a vállalat ingyenesen felkészíti a tananyag átadására. A beérkezett pályázatok bírálatához a NIOK Alapítvány nyújtott szakmai segítséget.

Az #énjövőm képzési programot a Coca-Cola HBC Magyarország tavaly indította el olyan 18-30 év közötti fiatalok körében, akik nem vesznek részt állami oktatásban vagy felnőttképzésben és inaktívak (NEET – Not in Education, Employment or Training). Első körben a felnőttképzésben évtizedes tapasztalatokkal rendelkező szervezetek adták át a program tananyagát eddig több mint félezer résztvevőnek. A terv az, hogy 2020-ig 8000-en vegyenek részt az elhelyezkedést segítő tréningeken. Ezeken többek között önismeretre, állásinterjú helyzetek és a visszajelzések kezelésére tanítják a fiatalokat, gyakran a Coca-Cola HBC Magyarország munkavállalóit is mentorként bevonva.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!