Százezrek idegeskednek a múlt századi tévéjük miatt, de valamit terveznek

Százezrek idegeskednek a múlt századi tévéjük miatt, de valamit terveznek
Több mint háromszázezren érzik úgy, hogy elavult tévéjükkel nem tudják kihasználni a modern technológia adta lehetőségeket. Az elkövetkező félévben közel egymillióan tervezik, hogy televíziót vásárolnak.

A televíziós ágazatról is számos előadást és kerekasztal beszélgetést hallgathatnak meg a siófoki Media Hungary konferencián május 10-11-én. Itt a hazai televízió- és rádiótársaságok vezető szakemberei, döntéshozói nagy számban lesznek jelen.

A Media Markt és az NRC piackutató közös felmérése alapján az okostelevíziók piacának fellendülését várja az elektronikai áruház, figyelembe véve, hogy körülbelül Debrecen lakosságának másfélszeresével (324 000 fő) megegyező számú ember érzi úgy, hogy televíziójuk nem alkalmas a modern technológiák nyújtotta előnyök kihasználására. A 18-59 éves hazai lakosság körében végzett felmérés szerint várhatóan mintegy 2,9 millióan vásárolnak egy, vagy több elektronikai terméket a következő félévben. A többség mobiltelefont (1,1 millió fő), háztartási gépet (1,8 millió fő), valamint televíziót (720 ezer fő) venne.

Vásárlóink elsősorban a szabadság és rugalmasság miatt keresik az okostelevíziókat. Az internet és az eszközökön futó alkalmazások a megszokott, 40-50-100 csatorna kínálata helyett gyakorlatilag a korlátok nélküli választás lehetőségét kínálják. Arra érdemes azonban figyelni, hogy milyen forrásból és milyen minőségű filmet néznek majd az új készüléken, hiszen, ha a hatalmas felbontáson rossz minőségű internetes tartalmakat fogyasztanak, könnyen csalódás érheti őket. Pedig mindössze a megfelelő minőségű csatornát kellene kiválasztaniuk.- mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

A televízió vásárlását tervezők körében több érdekes tendencia is látszódik. Az új készülék vásárlásának legfőbb oka a tévé elavulása mellett, a sportvilágversenyek közeledése is. A férfiak körében jóval magasabb arányban találunk olyanokat, akik sportesemények miatt terveznek televíziót vásárolni. Az egyedül élő férfiak negyedénél szerepet játszik ez a tényező, míg az egyedülálló nők esetében abszolút nem. A családosok kapcsán pedig szintén elmondható, hogy ott is valószínűleg a férfiak kedvéért vesznek majd televíziót.