Snapchat – búcsú a digitális múlttól

Snapchat – búcsú a digitális múlttól
Legtöbbször a meglévő problémák, szükségletek megoldására törekszenek a cégek. Kutatják a fogyasztókat, mi lenne jobb, hogy lenne jobb. Snapchat rátalált egy egészen nem tudatos, látens szükségletre, amelyet a digitális világunk hozott magával. Nem marad nyom utánunk a digitális térben

Z generációval kapcsolatos korábbi kutatások során fény derült, hogy nemcsak pozitív és ösztönző applikációk, és játékok kora jő el, hanem több, pszichológiai értelemben ismert félelmet, és szorongást okozó applikációk ideje is. Nemcsak fiataloknál, hanem felnőtteknél is.

A különbség csak az, hogy az idősebbek kontrollálják a képeiket, a beállításaikat, a helymegadások számát, a kiadott adatok minőségét, valamint feltételezhető közönségük számát (habár sok édesanya teszi fel kislányának képét, nyilvános beállítással, amire sok-sok deviáns egyén rögtön felfigyel).

Snapchat sikere

Adott egy újmédiás elég bonyolult tartalom előállító, megosztó, fogyasztó érdeklődési kör. Erre a piacra robbant be a snapchat. It’s here. - állítja a szlogenjük. Tehát nemcsak egy időben tudjuk az itt és most határait feszegetni, hanem képes az applikáció arra, hogy idő elteltével (10mp) az általunk küldött kép erodálódjon, eltűnjön.

Z generáció perszonalizációra használja, és nem a minőség, hanem a könnyű alkalmazás, a törlési funkció, valamint a „hype-hatás” miatt. A tarka-barka kép ráfirkálásokat a fiatalok ujjukkal végzik, nem törődve minőségével, mély színskálából választhatnak, és effekteket is tehetnek rá.

A piaci statisztikák igen erős regisztrációs növekedést mutattak, most tart 2011-es bevezetése után a 4,6 milliós regisztrációnál, és az Egyesült Államokban a 2014-ben végzett középiskolások 46%-a regisztrált!

Hogy is történhetett mindez?

Ahogy korábban említettem a szorongás és félelem egyik formája az, hogy a fékezhetetlenül magas tartalomelőállítás eredményét mindenki látja és online megmarad és eléggé szabályozhatatlannak tűnik. Erre a látens szükségletre talált rá a snapchat- a digitális múlttól való félelmet használta ki. Egy A digitális múlt problematikája nem ismeretlen, más piacon is felmerült, például a Google keresés törlés kapcsán.

Ahogy az amerikai adatok bizonyítják, az előállított tartalmak nagy részét átvette eme képes ki rövid üzenetek. Hazánkban is számos tini küldi el: mit iszik, mit eszik, milyen fintort vágott. Csak úgy, minden félelem és szorongás nélkül.

Habár….

Beszámoltak arról is, hogy eme applikációt sajnos hamar fel lehet törni, és a hackerek számos telefonszámhoz is hozzáfértek.

A törlődik” kifejezés is erős, hiszen 10 másodperc után csak átneveződik a file formátum, és az operációs rendszer számára, és laikus fogyasztó számára, tűnik el. De ezt nem kötik a felhasználók orrára.

Egyre több szolgáltatással lépnek elő, erősítik bázisukat. Látens motiváció megtalálása, kiaknázása üzleti sikert hozott számukra.

Bernschütz Mária, PhD.