Robbanás előtt az eSport-piac

Robbanás előtt az eSport-piac
A PayPal által támogatott 2017-es Wargaming World of Tanks bajnokság moszkvai döntőjének közeledtével a PayPal és a SuperData Research bemutatta az európai országok eSport piacáról készített nemzetközi kutatását.

Bevételek terén Svédország vezet, a nézőszám Franciaországban nő a leggyorsabban Bár sokan gondolják, hogy az eSportok a legtöbb internet-felhasználóval rendelkező kelet-ázsiai régióban a legnépszerűbbek, Európa - ahol az eSportok terjedésének motorja elsősorban a magas internetpenetráció és a közösségi média rohamos térnyerése - úgy tűnik gyorsan felzárkózik. A kutatás szerint a piac gyors ütemben nő Európában, 2018-ban a iparág összbevétele meghaladhatja az 345 millió dollárt.

A piac értéke és a nézőszám alapján a felmérésben résztvevő országok közül az első négy helyen Svédország (PewDiePie, az egyik leghíresebb eSport játékos szülőföldje), Oroszország, Franciaország, és az Egyesült Királyság áll. A toplista élén álló Svédországban az eSportból származó bevételek 2016-ban meghaladták a 40 millió dollárt. A kutatás szerint Magyarországon az iparág bevétele tavaly meghaladta az 527.000 dollárt, és 25,04%-os várható éves növekedési ütemmel számolva 2018-ra akár az 585.000 dollárt is elérheti.

„Az különböző eSport bajnokságok rengeteg ember számára jelentenek szórakozást, és örülök, hogy világszerte játékosok milliói számára természetes, hogy mindennek a PayPal is részese” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. “A magyar piac is megérdemli a megkülönböztetett figyelmet, hiszen a tény, hogy 2018-ra 331.000 főre duzzadhat a magyar nézőközönség jelentős növekedési potenciált jelent. A PayPal-nél tudjuk, hogy akár replőjegyről, akár varázskardról van szó, a biztonságos és kényelmes fizetés egyszerű lebonyolítása alapvető fontosságú. Ehhez nyújtunk segítséget az eSport játékosoknak fizetési megoldásainkkal, Vásárlóvédelmi Programunkkal, és ezért működünk együtt az olyan vállalatokkal, mint a milliók számára szórakozást kínáló Wargaming.”

Az eSport hajtómotorja az Y nemzedék

Az ezredfordulón született korosztály jelenleg az egyik legnagyobb fogyasztói csoport, amely számos más terület mellett az eSport fejlődési irányait is meghatározza. A SuperData kutatása szerint a videójáték ipart szinte teljes egészében ez a nemzedék birtokolja: az érdeklődők két legnagyobb korcsoportja a 18-24, és a 25-34 év közöttiek, továbbá ez a két korcsoport teszi ki a nézők 62%-át. Az eSport rajongók csupán 10%-a idősebb 45 évesnél.

A kutatás szerint az eSportok iránt jellemzően a férfiak érdeklődnek: Európában az eSport játékosok 84%-a férfi, 16%-a nő. Országokra bontva a női játékosok aránya Svédországban a legmagasabb (24%), amit Franciaország (22%), az Egyesült Királyság (22%) és Magyarország (13%) követ. A női játékosok aránya Izraelben a legalacsonyabb (10%).

„Büszkék vagyunk az eSportban betöltött központi szerepünkre, és hogy már a kezdetektől olyan kiváló szolgáltatásokat nyújtó partnerekkel alakíthatjuk napjaink egyik legérdekesebb jelenségének jövőjét, mint a PayPal” - mondta Atila Yesildag, a Wargaming Senior eSport menedzsere. „A tavaly Varsóban megrendezett döntők hihetetlen sikere a bizonyíték rá, hogy a közép- és kelet-európai régióban is nagy jövő előtt áll ez a folyamatosan fejlődő iparág.”

A Superdata kutatása szerint Észak-Amerikában a legnépszerűbb eSport bajnokságokat 33 millió néző követi, akiknek a 71%-a 18-34 éves korosztályból kerül ki. Magyarországon az eSportoknak 2016-ban több mint 223.000 egyedi nézője volt és az előrejelzések szerint számuk 2018-ra 331.000 főre nő.