Pokoli nehéz megvalósítani a stratégiát

Pokoli nehéz megvalósítani a stratégiát
Nem stratégia-alkotás, hanem annak megvalósítása okoz gondot a vállalkozásoknak.

Kutatások szerint ma 10-ből 9 tőzsdei cég nem tudja megvalósítani a stratégiáját. Egy olyan piacon, ahol egyre kevesebb erőforrással és munkaerővel egyre nagyobb célokat kell megvalósítani, a stratégia megalkotása helyett egyre inkább annak megvalósítása lett az üzlet legnagyobb kihívása és legégetőbb problémája - írja a forbes.hu.

A jelenség neve: megvalósítási rés. Létrejöttének egyik oka, hogy a szervezet dolgozóinak, vezetőinek sokszor fogalmuk sincs, mit tehetnének kedden délután, csütörtök délelőtt azért, hogy év végén majd vidám ünnepeljék a cél elérését.

Egy korábbi cikkben a FranklinCovey globális szervezetfejlesztési tanácsadóhálózat a “Megvalósítás négy alapszabálya” elnevezésű módszertanára építve a megvalósítás első számú akadályát fejtettük ki, vagyis, hogy a beosztottak és az alsóbb szintű vezetők nem ismerik a stratégiát, illetve nem érzik magukénak a célokat.

Ha van egy jól meghatározott, lebontott létfontosságú célunk, akkor a team már tudja mihez kell hozzájárulnia, mi az az irány, amit naponta követnie kell. Gondoljunk bele mekkora hatása volt Kennedynek, amikor – modern kifejezéssel élve – „SMART-osította” az Egyesült Államok 50-es évek óta dédelgetett álmát világszintű vezető szerepéről az űrkutatásban. 1961-ben az amerikai elnök azt mondta: „Az évtized végéig embert küldünk a Holdra.” Tiszta, egyszerű, mérhető és számonkérhető célt fogalmazott meg.

De ezzel még nem jutottak volna el a Holdra. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!