Példátlan összefogás az önjáró autókért

Példátlan összefogás az önjáró autókért
A BMW-csoport, az Intel és a Mobileye célja, hogy 2021-re teljesen önjáró autók jelenjenek meg az utakon. A három vállalat közös jövőképe és célja: az ipar egységesítése egy szabványos platform mentén

A BMW-csoport, az Intel és a Mobileye egyesíti erőit annak érdekében, hogy az önjáró gépjárművekről és a mobilitás jövőjéről alkotott elképzelések megvalósulhassanak. Az autóipar, a technológiai ipar, valamint a gépi látás és a gépi tanulás terén vezető három vállalat olyan megoldásokat akar kidolgozni, amelyek révén a teljesen automatizált gépjárművek már 2021-re sorozatgyártásba kerülhetnek. Az automatizált közlekedés jövője azt ígéri, hogy pozitív változást hoz az emberek életébe és a társadalom számára. De a teljesen önjáró autók világába vezető út igen összetett, és olyan teljes körű megoldásokra van szükség hozzá, amelyek képesek az intelligenciát a hálózat minden elemébe beépíteni, az ajtózáraktól kezdve egészen az adatközpontokig. A jövő közlekedési szolgáltatói kénytelenek lesznek alkalmazni a gyorsan fejlődő technológiákat, teljesen új partnerekkel kell együttműködniük, és fel kell készülniük az áttörő jelentőségű

A BMW-csoport az Intellel és a Mobileye-jal együtt fogja kifejleszteni a gépjárművek részben és a teljesen automatizált közlekedéséhez szükséges megoldásokat és innovatív rendszereket, amelyek révén ezek a technológiák már 2021-re sorozatgyártásba kerülhetnek. A BMW iNEXT modellje lesz a BMW- csoport automatizált közlekedési stratégiájának alapköve, amelyre a eljesen önjáró gépjármű-flották épülni fogjak. Ezek az önjáró autók nem csak az autópályákon, hanem városi környezetben is alkalmazhatók lesznek. A BMW-csoport, az Intel és a Mobileye cégek meggyőződése, hogy az automatizált közlekedési technológiák biztonságosabbá és egyszerűbbé teszik majd az utazást.

Az együttműködés célja az, hogy résztvevői olyan időtálló megoldásokat fejlesszenek ki, amelyek lehetővé teszik a gépjárművezetők számára, hogy ne csak a kezüket vegyék le a kormányról, hanem elérjék az úgynevezett „aktív figyelem nélküli” (3. szint) és végül az „odafigyelés nélküli” szintet (4. szint) is az autókban. Ezen a szinten már szabadidővé vagy munkaidővé alakítható át a vezetők gépjárműben töltött ideje. Az automatizálás ezen szintje lehetővé teszi, hogy a gépjármű műszaki szempontból eljusson a „vezető nélküli” (5. szint) végső közlekedési szakaszba, amelyben már nincs emberi sofőr az autóban. Ez lehetőséget teremt arra, hogy 2021-re önvezető gépjármű flották járják az utakat, és lefektetik egy teljesen új üzleti modell alapjait a hálózatba kapcsolt, mobil világban. 2016. július 1-én a három partner a BMW-csoport müncheni központjában tanúbizonyságot tett egy iparági szabvány meghatározása és az automatizált közlekedés nyílt platformjának kialakítása melletti elkötelezettségéről.

A közös platform az automatizált közlekedés 3-5. szintjét fogja megcélozni, és több olyan gépkocsigyártó, illetve egyéb iparág számára is rendelkezésre fog állni, amelyek előnyt kovácsolhatnak az automatizált közlekedésből és a gépi tanulásból. A vállalatok egy sor elérendő eredményt és mérföldkövet fogadtak el a közös referencia architektúrán alapuló, teljesen önjáró autók létrehozása érdekében. A vállalatok egy jelentős mértékig automatizált gépjármű-prototípus segítségével fogják tesztelni az automatizált vezetést. 2017-ben ezt a platformot automatizált gépjárműflottákkal végzett hosszú távú tesztvezetéshez fogják felhasználni.