Okostelefon - okoskonverzió

Okostelefon - okoskonverzió
A konverziókövetés látszólag egyszerű: az ember meglát egy online hirdetést, rákattint, megérkezik a webáruházba, aztán vásárol. A konverziókövető eszköz pedig húz egy strigulát, és mindenki örül. Papíron (illetve a képernyőn) ez tényleg ilyen szép, azonban több helyen is gond van ezzel az egyszerűnek tűnő folyamattal.

Egyrészt azok a fránya felhasználók több eszközt használnak. Másrészt nem döntenek elég gyorsan, többször is megnézik a terméket a vásárlás előtt. Sőt még arra is képesek, hogy megnézik a bannert, és anélkül, hogy kattintanának, bemennek a boltba vásárolni.

A konverziókövetés éppen ezért egyre bonyolultabb eszközöket és modelleket kíván, de szerencsére egyre izgalmasabb megoldások állnak a rendelkezésünkre.

Egyik ilyen konverziókövető lehetőség a Facebook Telco Outcome Measurement tool.

Ez az eszköz kifejezetten a telekommunikációs cégeket segíti azzal, hogy megmutatja nekik, hogy a Facebookon megjelenített hirdetéseik hatására mennyien vásároltak új készülékeket, vagy mennyien váltottak szolgáltatót.

Persze ez csak a kezdet.

Ahogy egyre több okoskütyü vesz minket körül, a hirdetőknek vagy legalábbis a hirdetés szolgáltatóknak egyre több lehetőségük lesz a követésre és a mérésre mindenféle „okoskonverziók” segítségével.

Gondoljunk csak bele, hogy a legújabb Google telefonoknak folyamatosan be van kapcsolva a mikrofonjuk, hogy tudjanak reagálni a hangutasításra.

Talán nem olyan elvetemült azt feltételezni, hogy egyszer a rádióhirdetéseket vagy éppen a YouTube hirdetések hangját is követni fogják.

A Google Glassról nem is beszélve, ami folyamatosan látja, hogy mit néz a felhasználója, így akár az óriásplakátok esetében is lehet megtekintési konverziót mérni.

És ez csak két egyszerű példa arról, hogy mi vár ránk. Sőt, inkább nem is az a kérdés, hogy ez vár-e ránk, inkább csak az, hogy mikor.

Már most jegyezze be naptárába: 2014. március 12. Evolution konferencia (az online evolúció napja)  és 2014. március 13. Mobile Hungary


Lévai Richárd

Lévai Richárd az üzleti eredményeket szállító közösségi marketing specialistája, több marketing könyv szerzője. Az idén 17 éves RG Stúdió marketing vezetője és egyik alapítója. 2015-ben a magyar kommunikációs szakma …