Okostelefon - okoskonverzió

Okostelefon - okoskonverzió
A konverziókövetés látszólag egyszerű: az ember meglát egy online hirdetést, rákattint, megérkezik a webáruházba, aztán vásárol. A konverziókövető eszköz pedig húz egy strigulát, és mindenki örül. Papíron (illetve a képernyőn) ez tényleg ilyen szép, azonban több helyen is gond van ezzel az egyszerűnek tűnő folyamattal.

Egyrészt azok a fránya felhasználók több eszközt használnak. Másrészt nem döntenek elég gyorsan, többször is megnézik a terméket a vásárlás előtt. Sőt még arra is képesek, hogy megnézik a bannert, és anélkül, hogy kattintanának, bemennek a boltba vásárolni.

A konverziókövetés éppen ezért egyre bonyolultabb eszközöket és modelleket kíván, de szerencsére egyre izgalmasabb megoldások állnak a rendelkezésünkre.

Egyik ilyen konverziókövető lehetőség a Facebook Telco Outcome Measurement tool.

Ez az eszköz kifejezetten a telekommunikációs cégeket segíti azzal, hogy megmutatja nekik, hogy a Facebookon megjelenített hirdetéseik hatására mennyien vásároltak új készülékeket, vagy mennyien váltottak szolgáltatót.

Persze ez csak a kezdet.

Ahogy egyre több okoskütyü vesz minket körül, a hirdetőknek vagy legalábbis a hirdetés szolgáltatóknak egyre több lehetőségük lesz a követésre és a mérésre mindenféle „okoskonverziók” segítségével.

Gondoljunk csak bele, hogy a legújabb Google telefonoknak folyamatosan be van kapcsolva a mikrofonjuk, hogy tudjanak reagálni a hangutasításra.

Talán nem olyan elvetemült azt feltételezni, hogy egyszer a rádióhirdetéseket vagy éppen a YouTube hirdetések hangját is követni fogják.

A Google Glassról nem is beszélve, ami folyamatosan látja, hogy mit néz a felhasználója, így akár az óriásplakátok esetében is lehet megtekintési konverziót mérni.

És ez csak két egyszerű példa arról, hogy mi vár ránk. Sőt, inkább nem is az a kérdés, hogy ez vár-e ránk, inkább csak az, hogy mikor.

Már most jegyezze be naptárába: 2014. március 12. Evolution konferencia (az online evolúció napja)  és 2014. március 13. Mobile Hungary

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Lévai Richárd

Lévai Richárd az üzleti eredményeket szállító közösségi marketing specialistája, több marketing könyv szerzője. Az idén 17 éves RG Stúdió marketing vezetője és egyik alapítója. 2015-ben a magyar kommunikációs szakma …