Nem csak az 5G-vel durrantott a Vodafone az Internet Hungaryn

Nem csak az 5G-vel durrantott a Vodafone az Internet Hungaryn
Sok minden kiderült a magyar családok digitalizáltságáról a Vodafone Magyarország Vezérigazgató-helyettese, Carra Anita előadásából.

A Vodafone a Huawei-jel együttműködve az Internet Hungaryn mutatta be, hogy hálózatuk 5G-kapcsolaton keresztül, valós időben HD-minőségű videotartalmat közvetít a világhálóra. Ezzel szemben Carra Anita délutáni előadásában már a digitális világ családokra vetett sötét árnyáról beszélt, majd a cég által életre hívott digitáliscsalád.hu-ra irányította a figyelmet. A Vodafone ezzel az oldallal is demonstrálni szeretné, hogy elkötelezett amellett, hogy „a generációk közötti szakadékot betemessük”. A Vodafone Magyarország Vezérigazgató-helyettese itt jegyezte meg, hogy talán nem is beszélhetünk minden esetben ilyenről…

Itt kerültek elő a telefonon lógó iskoláskorú gyermekek a slide-okon, hiszen a szülők úgy érzik, hogy a gyerek „túl sokat kütyüzik, már fel sem néz belőle” (a kicsik kétharmada szerint ezzel szemben a felnőttek többet nyomkodják az aktuális eszközt). Carra Anita kifejtette: az sem teljesen egyértelmű, mennyi a sok, ahogyan az sem: „hogyan tudunk részt venni ebben, mint szülők”. „A Vodafone hisz a családokban, letettük voksunkat amellett, hogy segítjük őket” – tette hozzá visszautalva a digitáliscsalád.hu-ra.

Még sincsen akkora szakadék a szülők és a gyermekek között?

A szakember ezt követően sorra szedte elő a Vodafone által a témában készült felméréseket, melyek a szülőket és a gyermekeket külön kérdezte. A talán legmeglepőbb eredmény, hogy a gyermekek – válaszaik szerint – nagyobb része töltené kütyümentesen a családi időt, mint a felnőttek (60 százalék az 54 százalék ellenében). Ennél nagyobb konszenzusra már nem derült fény, a Z generáció által neten lógással töltött idő a szülők túlnyomó többsége szerint nagyon sok, míg a fiatalok 20 százaléka is így látja. Tanulságos az is, hogy a szülők 44 százaléka szerint vannak netezési szabályok otthon, míg a gyermekek 81 százaléka vallott úgy, hogy ilyenről bizony szó sincsen. És ha már alternatív valóságok: a szülők 46 százaléka szerint jártasabbak a digitális világban, mint gyermekük, míg utóbbiaknak csak 2 százaléka látja így.

A szülők ötöde azt sem tudja, mit csináljon

Előkerült, hogy a szülők a természetesen nem csak azért próbálják kordában tartani a netezést, mert nem jó fejek, hanem mert egyszerűen féltik gyermekeiket. A legnépszerűbb válaszreakció a probléma feloldására a tiltás volt (57 százalék választja ezt), majd jött a mentorálás, ami 41 százalékban került elő – azt már csak mi tesszük hozzá, hogy a fanyalgó tinédzser itt garantált, hiszen úgy gondolja, hogy ezt bizony jobban tudja. A pénzkereső ingatlantulajdonosoknak 20 százaléka ugyanakkor saját bevallása szerint nem tudja, hogy mit csináljon. Ezen számok fényében nem csoda, hogy a Vodafone fontosnak tartotta, hogy társadalmi szerepvállalásból részt vesz a családokban tátongó digitális szakadékok betemetésében. Carra Anita kiemelte, hogy nem akarják megmondani, ki mit csináljon, mindenkinek saját magának kell az útját megtalálni, de foglalkozni kell a témával, hiszen a „digitális transzformáció itt van és itt is marad!”

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!