Mobilozás a volán mögött: mesterséges intelligenciával veszik föl a harcot a biztosítók

Mobilozás a volán mögött: mesterséges intelligenciával veszik föl a harcot a biztosítók
Nagy baj, nagyon sokan mobiloznak vezetés közben.

Az alkohol mellett egyre nagyobb balesetforrás a gépjárművezetés közbeni okostelefonozás. Statisztikák szerint a tinédzserek egy volán mögött végigült 60 percben átlagosan 9 percet, vagyis az óra 15 százalékát töltik készülékeik nyomkodásával, csevegéssel, vagy épp a közösségi oldalak böngészésével. 2015 óta az Egyesült Államokban meredeken emelkedik a mobilozásból eredő halálos balesetek száma, amely problémára egy ideje már a biztosítótársaságok is kiemelt figyelmet fordítanak. Ehhez többek közt a Bostonban és Budapesten fejlesztett TrueMotion alkalmazása is mankót nyújt, amely ehhez némileg ironikus módon épp a probléma forrását jelentő okostelefont fogja munkára komplex gépi tanulásos háttérrel megspékelve - írja a fintechzone.hu.

A már közel 100 főt foglalkoztató cég statisztikái alapján a vezetői engedéllyel rendelkező tinik (~14-19 éves korosztály) között jelenti a legnagyobb gondot a mobil nyomkodása, a készüléken megjelentek olvasása, illetve az azon végzett írás egyaránt tökéletesen elvonja a vezetésről a figyelmet. A TrueMotion szerint ez 600(!) százalékkal növeli a baleset valószínűségét.

A problémára már olyan nagyvállalatok is felfigyeltek, mint az Apple, amely még a tavaly megjelent iOS 11-gyel mutatta be a vezetés módot (Do Not Disturb While Driving). Ezzel az az iPhone automatikusan képes megállapítani, hogy a felhasználó mikor kezd vezetni, és ilyenkor teljesen letiltja a bejövő értesítések túlnyomó részét. A kijelző ilyenkor nem villan fel, nem jelenik meg az értesítés, nincs hangos vagy vibráló jelzés sem, így óvva a felhasználót esetleges saját felelőtlenségétől. Az Apple készülékei ehhez olyan beépített szenzorokat használnak, mint a giroszkóp, magnetométer, vagy a gyorsulásmérő. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!