Mobilban a jövő

Mobilban a jövő
Mobilos napunk van. A mobil láthatóan egyre gyakoribb szereplője az értékesítési lehetőségeknek ugyanúgy, mint a média- és egyéb tartalomfogyasztásnak.

Az okostelefonok fékezhetetlen terjedése, a mobilinternet folyamatos gyorsulása és az adatcsomagok árának mérséklődése mind hozzájárul ahhoz, hogy mobil eszközeink egyre jelentősebb szerephez jutnak mindennapi életünkben. A telefonról történő médiafogyasztás és online vásárlás épp olyan általánossá vált napjainkra, mint a telefonhívás, és ez a trend a Vouchercloud által összeállított infografika szerint még inkább felerősödik a jövőben.

A folyamatot nagyban segíti a mobil adatcsomagok szüntelen gyorsulása, melyek átlagos sebessége a tavalyi évben megduplázódott. A 4G kapcsolat elterjedésével, illetve a 2015 végére ígért 5G bevezetésével, eddig elképzelhetetlen kényelemmel oszthatunk meg majd képeket, nézhetünk filmeket és tölthetünk fel-le adatokat. A becslések alapján 2018-ra 8,2 milliárd mobil eszköz lesz használatban világszerte, meghaladva ezzel a Föld lakosainak számát. Ugyanezen időszak alatt az egyes készülékekre jutó átlagos adatforgalom pedig ötszörösére növekedhet.

A fejlődés egyik nagy nyertese vélhetően az online értékesítés lesz, mely már most is olyan innovatív technológiákkal segíti a vásárlást, mint a QR kódok és NFC rendszerek használata. A tavaly karácsonyi szezonban az Amazon felhasználók több, mint fele választotta mobil eszközét a vásárláshoz. Ráadásul a héten bejelentett Amazon Fire mobiltelefon Firefly rendszerével a bevásárlás egyszerűbb lehet, mint valaha, és az online kereskedelem egy teljesen új korszaka kezdődhet. A kép, szöveg és hangfelismerővel ellátott Firefly szolgáltatás több millió terméket képes felismerni, melyek azonnal meg is rendelhetünk Amazon-ról.

Ha kíváncsi, hogy miként teljesedik ki a mobilvideó uralkodó szerepe, hogyan igyekeznek lecsapni a potenciális fogyasztókra az áruházak és hogy milyen marketing eszközökben bíznak meg legjobban a felhasználók, akkor feltétlenül tekintse végig a teljes tanulmányt.