Mitől boldog a Webshop vásárló?

Mitől boldog a Webshop vásárló?
Viszonylag egyszerűnek tűnő kérdés az online vásárlásban. Alapvető hiányosságok miatt sok webshop tulajdonosnak fogalma sincs mi történik az oldalán.

Egyre több applikáció és webes szolgáltatás tesz rá kisérletet, hogy mérésekkel elemzésekkel segítse az értékesítést. Többségük felhasználó számot, életkort elemez, látogatói aktivitást elemez. Ezeken a fontos adatokon kívül azonben egyre nagyobb szerepet kap a felhasználóink felhasználói aktivitásának a feltérképezése.

Az Amazon nem is olyan régen odáig ment, hogy levédette a webshop vásárlás jövőbeni - prediktív - módszereinek egyikét. Itt már arra tesznek kísérletet, hogy előbb kezdjék meg az értékesítést, mint ahogy én a bevásárló kocsimba tenném a terméket. A koncepciót sokan vitatják, de egyértelmű, hogy arra törekszik a cég, hogy mindent megtudjon ügyfeleiről.

Az Inspectlet ma került elő az elképesztő applikáció kínáltban és ebben a témában próbál megoldást kínál, ráadásul ingyenesen. A készítők feltételezése, hogy alapvetően elég keveset tudunk arról, hogy mit is csinálnak pontosan vásárlóink a webshopunkban. Ebben adnak kiváló képet segítve az eladásokat. Felhasználói hőtérkép, egyéni mérések, vásárlás és teljes konverzió elemzés. A kis webshopoknak, vagy induló oldalaknak - 500 vásárlóig hatalmas segítség - az ingyenes szolgáltatás.

Terjednek azok az értékesítést segítő alkalmazások is, amelyek nem mérnek, vagy elemeznek, hanem a webshop ügyfélszolgálatának kínálnak lehetőséget a közvetlen kommunikációra. Az eltévedt, vagy éppen ellenkezőleg nagyon tudatosan keresgélő ügyfeleket lehet megszólítani a segítségükkel. A közvetlen és valós idejű kommunikáció persze egyértelműen javítja az eladások hatásfokát. 

Valami hasonlóval próbálkozott közösségi médiás gondolkodással, böngészőre ültetve egy magyar startup, a Brozie tavaly. Hogy sikerült-e a médiában forradalmat csinálniuk azt gyanítom mindenki sejti, viszont a megoldás sok ezer webshop eladási problémáit tudná segíteni.