Mi kell a jövőben az üzleti sikerhez?

Mi kell a jövőben az üzleti sikerhez?
Egy vizsgálat azt vette górcső alá, milyen kapcsolatot ápolnak a szerveztek munkavállalóikkal, az ügyfelekkel és a társadalommal, mennyire fontosak az egyes csoportok a siker szempontjából, és milyen szerepet játszik a kultúra, a kreativitás és a digitális technológia az összképben.

Az üzleti vezetők minden eddiginél nehezebben tudnak egyensúlyt teremteni a különböző csoportok és érdekeltek igényei között. Az ügyfelek több innovációt szeretnének kevesebb pénzért; a munkavállalók nagyobb önállóságot és inspirációt követelnek; a tágabb értelemben vett közösség pedig a társadalmi érzékenységet kéri számon a vállalatokon. Az eltérő igények és szükségletek ellenére ezek a csoportok valójában kapcsolódnak egymáshoz – derült ki legutóbbi kutatásunkból, írja a fujitsuhungary blog.

A vizsgálat részeként azt vettük górcső alá, milyen kapcsolatot ápolnak a szerveztek munkavállalóikkal, az ügyfelekkel és a társadalommal, mennyire fontosak az egyes csoportok a siker szempontjából, és milyen szerepet játszik a kultúra, a kreativitás és a digitális technológia az összképben. Az eredmények érdekes felismeréseket hoztak, és egy olyan világ képét festették le, amelyben a munkavállalók jelentik a legfőbb prioritást, majd utánuk következnek az ügyfelek. De azt is látjuk, hogy egyre nagyobb az igény arra, hogy a vállalatok „jót tegyenek” a szélesebb társadalom javára. Ez különösen azért fontos, mert az emberek – potenciális munkavállalóként és ügyfélként is – az egyértelmű társadalmi céllal és jövőképpel rendelkező szervezetekhez vonzódnak, különösen azokhoz, amelyek pozitív társadalmi hatása már egy ideje nyilvánvaló.

Pozitív társadalmi hatás
A kutatásból kiderült, hogy míg az üzleti vezetők túlnyomó többsége (74%) egyetért abban, hogy a pozitív társadalmi hatáson múlik a siker, közel felük (47%) úgy gondolja, hogy szervezete nem képes ilyen hatást kiváltani. A vezetők 78%-a szerint az is fontos, hogy megbízzanak szervezetében. Ám a kutatás nehézségeket azonosított ezen a területen. A megkérdezett vezetők közel kétharmada (63%) úgy véli, hogy a társadalom kritikusabbá vált az üzleti közösséggel szemben az utóbbi három évben. 71%-uk beismeri, hogy többet is tehetne az emberi életminőség javításáért.

Miközben az üzleti vezetők a munkavállalókat és az ügyfeleket állítják figyelmük középpontjába, tisztában vannak vele, milyen fontos szerep hárul rájuk a pozitív hatás elérése szempontjából. 63%-uk szerint ennek érdekében meg kell változtatniuk a szervezetük által követett szemléletet. A vezetők már keresik a megoldásokat a kihívás legyőzésére. 69%-uk úgy nyilatkozott, hogy véleménye szerint a digitális technológia segíteni fogja a pozitívabb társadalmi hatás elérését a következő évek során. További 73%-uk tartotta fontosnak a szükséges kultúra kialakulásának ösztönzését – rámutatva, hogy „a kreatív és együttműködő kultúra megteremtése és fenntartása kulcsfontosságú a pozitív társadalmi hatás elérése szempontjából”. A teljes poszt it térhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: vezető, HR, coach