Mennyire használják a netet a magyar cégek?

Mennyire használják a netet a magyar cégek?
Az Invitel nemrégiben online kutatást végzett “Vállalkozásom a weben” címmel. Mint kiderült a kutatásban résztvevő kisvállalatok közül nagyjából minden második megtalálható valamelyik közösségi média felületen.

A kutatás főként arra a kérdésre kereste a választ, hogy a hazai kisvállalatok használják-e az internetet vállalkozásuk népszerűsítésére, és ha igen, hogyan teszik ezt.

A legfontosabb: a vállalkozás jó híre

Mielőtt belevágnánk az online jelenlét témájába, nézzük, hogy a hazai kis- és középvállalatok milyen módon népszerűsítik termékeiket és szolgáltatásaikat! A lehetőségek tárháza szinte végtelen a szórólapoktól kezdve az online hirdetéseken át a tévéreklámokig. A megkérdezettek leginkább a személyes kapcsolatokon keresztül terjedő jó hírnévben hisznek, bár vállalkozásukat a közösségi média és elektronikus hírlevelek segítségével is szívesen népszerűsítik.

Személyesen terjedő jó hír 53%
Közösségi média 33%
eDM 28%
Online hirdetés 20%
Szórólap 19%
Sajtó 16%
Plakát 5%
Rádió 3%
Televízió 3%
Egyéb 5%
Egyáltalán nem hirdet 17%

Weboldallal vagy anélkül?

Szerelőt vagy mesterembert hívna? Asztalt foglalna kedvenc éttermébe? Szeretne ajánlatot kérni a cég irodai berendezésére? Legyen szó a legkülönfélébb problémákról és igényekről, a legtöbbünk ilyenkor az internethez fordul segítségért. Ezt a hazai kisvállalatok is tudják, és a többségnek – a válaszadók 55%-ának – már van céges weboldala.
A weboldallal jelenleg nem rendelkező válaszadók 5%-a már dolgozik weboldala elindításán, 33%-uk viszont úgy ítéli meg, nincs szüksége rá.

Közösségi média: weboldal helyett vagy mellett?

A kutatásban résztvevő kisvállalatok közül nagyjából minden második megtalálható valamelyik közösségi média felületen (Facebook, Instagram, LinkedIn, YoutTube stb.) A vállalkozások többségével a Facebookon találkozhatunk. A többi közösségi oldal (Instagram, YouTube, LinkedIn stb.) egyelőre kevésbé népszerű a hazai cégek körében. Azok a cégek, amelyek nyitottabbak a fent említett közösségi oldalak használatára, jellemzően jelen vannak mindegyik hasonló platformon– a többség azonban továbbra is a Facebookra fókuszál.

45% jelen van a közösségi médiában
89% Facebookon
8% Instagramon
14% YouTube-on
11% LinkedInen
55% nincs jelen a közösségi médiában

Digitális megoldások és tendenciák

A kutatás arra is kíváncsi volt, hogy a digitális megoldások (weboldal, céges email cím, közösségi média-használat stb.) megléte vagy hiánya összefüggésben van-e a válaszadók életkorával, a vállalatok társasági formájával vagy méretével.
• A válaszadók életkora és a digitális funkciók megléte fordított arányosságot mutat, tehát a fiatalabb kitöltők (18-35 évesek) válaszaiban nagyobb eséllyel találkozhattuk digitális megoldásokkal.
• A cégformák közül a társas vállalkozások és nonprofit szervezetek hasonló képet mutatnak digitális fejlettség szempontjából, míg az egyéni vállalkozások hozzájuk képest alacsonyabb mértékben rendelkeznek digitális megoldásokkal.
• A cégmérettel egyenes arányban nő a digitális megoldások alkalmazása: nagyobb cégek esetén nagyobb eséllyel találkozhatunk fejlettebb digitális megoldásokkal, mint kisebb cégek esetében.

Növekvő digitális innovációs igények

A kisvállalatok többsége ma még a digitális innováció kezdeti fázisában jár: 39%-uk új céges weboldal elindítását tervezi, 34%-uk pedig jelenlegi weboldalát újítaná meg. Számos válaszadónál felmerült azonban az igény komolyabb digitális megoldások, mobilalkalmazás, online hirdetések vagy webshop bevezetésére is.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!