Mégis kell a QR kód?

Mégis kell a QR kód?
Több külföldi és hazai marketing-guru temeti a QR kódot. Teszik ezt annak ellenére, hogy a statisztikák szerint a QR kódok leolvasása dinamikusan nő. Van aki hisz benne itthon is.

A Gartner 2013 2. negyedévi elemzése szerint az okostelefon eladások meghaladták a mobiltelefonokét. Ma már minden második eladott készülék okostelefon. A legdinamikusabb növekedést Ázsia és Latin-Amerika mellett éppen Kelet-Európa produkálta. Itt a tavalyihoz képest 31,6%-al növekedett az értékesítés.

A számok azt mutatják, hogy végre elértük a kritikus tömeget. A fiatalok és a magasabb keresetűek kezében folyton ott az okostelefon. A számukra nyújtott többletszolgáltatások teszik a QR kódot sikeressé.

A QR kódok leolvasása dinamikusan nő. A leolvasások száma 2011-ről 2012-re 4549%-kal emelkedett. Ezt nehéz máshogy értelmezni, minthogy a piac talán mégis befogadja a technológiát.

Itthon többen is hisznek benne, ezek a kisérletek egyrészt az audmented reality útjait keresik, másrészt a kódot művészeti és mindennapi haszonnal kecsegtető funkciókkal vértezik fel az eddigi marketing és reklám funkciókon kívül.

A QR Jewel Kids ékszereiről már beszámoltunk korábban is, legújabb ötletükkel viszont már a házi kedvencek tulajdonosainak is kínálnak termékeket, amelyek a beültethető chipeket válthatják ki, hiszen nem igényelnek bonyolult leolvasó eszközöket. Elég egy okos mobil és az elkóborólt állatkáink azonosíthatóvá válnak.

A QR kód még sokáig vita tárgya lesz, ha sok ilyen alkalmazás készül, akkor hamarabb kerülhet be a mindennapjainkba, ha nem akkor elképzelhető, hogy érdeklődés hiányában kihal a technológiai világunk eszközkészletéből.