Megfejtették a megosztás pszichológiáját

Megfejtették a megosztás pszichológiáját
Egyszerű pszichológiai attitűdökre vezette vissza egy kutatás a közösségi média alapját képező megosztást. Alapvetően 6 motivációt sikerült leleplezni.

A közösségi médiakutatások az emberi személyiség és viselkedés minták elemzése egész pontosan megmutatja, hogy kik is azok akik megosztásaikkal naponta generálják a Facebook, a Linkedin, vagy a Pinterest tartalomözönét.

A legmeglepőbb, hogy összesen 6 attitűdöt azonosítottak a kutatók, illetve az ehhez tartozó szokásokat. Nem lesz nehéz felismerni őket, hiszen a környezetünkben is folyamatosan tevékenykednek. A megosztók között persze akadnak számunkra bosszantók és hasznosak is, ez pontosan abból ered, hogy a saját magunk is rendelkezünk valamilyen információ fogyasztási preferenciával.

A motivációkat egyébként jelentősen befolyásolják az egyes oldalak lehetőségei, a közösségi média aktuális trendjei, divathullámok.

A legnagyobb megosztók:

1, a Hipszter
Életstílusából fakad a megosztási kényszere.Kreatív, fiatal és népszerű. Nagy közösségi hálójában a Facebook, a Foursquare az alap, de mindn olyan újdonság is megtalálható, ami trendi lehet.

2, a Karrierista
Rendszeresen él a social média minden eszközével. Legtöbbször önmaga nagyszerűségét kihangsúlyozó posztjai lehetnek nagyon idegesítők is. Ő az, aki selfiet készít fontos emberekkel a háttérben. Hiperaktív megosztó.

3, a Megmentő
Valamilyen céllal, főleg világmegváltó, közösségi, szociális, társadalmi problémákra kíván rávilágítani. Hírei rendszeresen ugyan arról szólnak, kutyát ment, szociálisan érzékeny, néha politizál is, de csak szociális okokból. Végletes esetekben ő az aki az összeesküvés elméleteivel bombáz.

4, a Hírhozó
Híreket gyűjtöget, információt válogat. Tulajdonképpen szintetizál és tematizál. Legtöbbször ő az, akitől először tudunk meg érdekes és fontos dolgokat. Véleménye legtöbbször a megosztott témákból körvonalazható. Precíz és rendszeres. Szívesen használja a Twittert.

5, A Boomeráng
Elképesztően aktív megosztó, de legtöbbször nem túl kreatív. Általában mások, általa érdekesnek vélt tartalmait osztja újra. A legrosszabb vicceket, játékokat és videókat általában rajta keresztül kapjuk meg. Sajnos sokszor tóle jönnek a vírusok is, álhírek és egyebek, amire legtöbbször semmi szükségünk.

6, A Connectors
Ő a profi kapcsolatépítő. Mindenkit bejelöl, neki van a legtöbb ismerőse a barátaid között. Hogy használja-e ezeket a kapcsolatokat az meghatározza a sikerét is. A profi kapcsolatépítő segítőkész, bármikor fordulhatsz hozzá egy kontaktért, tanácsért.

Ugye felismerhető mindenki? Ha mégsem, egy infografika segíteni fog.