Még a mobilokat is magyarosan használjuk

Még a mobilokat is magyarosan használjuk
Vannak dimenziók, melyekben hozzáidomulnak a hazai fogyasztói szokások a világtrendekhez, de a hungaricumok itt is burjánzanak – derült ki a eNET Mobile Hungaryn tartott előadásában.

2013-óta figyeli a mobilos trendeket az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft., a számok nem csak a piac előretörését mutatják meg, hanem a magyar néplélekre is rávilágítanak. Pintér Róbert kutatásvezető által feltárt adatokból kiderült, hogy a hazai felnőtt lakosság már félig-meddig berúgta az úgynevezett „mobilkor” lengőajtaját, ami az internet korát hivatott követni. 4,5 millió ember, azaz a fenti halmaz 82 százaléka rendelkezik okostelefonnal, de sokaknak a másik lába az ivón kívül maradt, hiszen „csak” 2,7 millióan rendelkeznek mobilnettel, ami már csak a felnőttek 60 százalékát teszi ki.

Csak a kápé

Már ez az eltérés is rávilágít, hogy hatalmas tere van még a növekedésnek, ahogyan a letöltött applikációk alacsony száma is mutatja a mozgásteret. A mobil internettel rendelkezők legtöbbjének kevesebb mint tíz alkalmazása van a telefonján. Egy korábbi előadáson elhangzott, hogy jelenleg, akiknek van pénze, még nem költ úgy a mobilján, „mint kéne”, míg a fiatalok, akik tudással és bizalommal is rendelkeznek az új technikák irányába, nem tudnak fizetni. Az eNET szakértője arra is felhívta a figyelmet, hogy a hazai netes szokások még az online fizetés terén is sajátosak, még aki rendel, az is gyakran inkább utánvéttel fizet.

A nagy lépés a nagy gép előtt

Az applikációktól némiképp elvállnak a mobil verzióval rendelkező honlapoktól, hazánkban még utóbbiak a népszerűbbek, sőt mára már kikerülhetetlenek, ahogyan erre a számok is rámutatnak, de az alkalmazások is folyamatosan törnek előre. Pintér Róbert kiemelte, hogy a hazai vásárlási szokások sajátja, hogy magát a – nagyobb dolgok – vásárlást nagyrészben a laptopon vagy asztali gépen üti nyélbe a felhasználó. Ugyanakkor a mobil fontos szerepet játszik a folyamatban, itt nézünk utána a kívánt árunak, sőt gyakran még a kosárba is belekerül – hívta fel a figyelmet a szakértő. Ugyanakkor kisebb dolgokat, mint autópálya-matrica vagy mozijegy – egyre szélesebb körben és egyre többet vásárolunk. A mobilos vásárlások egésze egyébként két év alatt a duplájára nőtt, a netes vásárlások 30 százalékát teszik ki.

Több előadásban is elhangzott, hogy egy dolog biztos a mobilokkal kapcsolatban, és az a további komoly növekedése a piacnak.