Lehet élni nélküle? A nélkülözhetetlen mobil, életünk (intim) társa.

Lehet élni nélküle? A nélkülözhetetlen mobil, életünk (intim) társa.
A telefonáláson kívül fizethetünk, kommunikálhatunk, vásárolhatunk, közösségi életet élhetünk, navigálhatunk, fotózhatunk, dokumentálhatunk... a példákat hosszan sorolhatnánk, lassan életünk (intim) társa lesz. Kísérletezzen: kapcsoljuk ki egy napra, vagy adja valakinek a kezébe. Ugye milyen kényelmetlen érzés?!

Negyedszázada még az egyszerű mobiltelefonálás is science fictionnek tűnt, ma viszont már mosolyogtatóak a hőskorszak ormótlan készülékei. A mai felhasználók többsége már rég nem csak telefonként használja mobilját: kommunikál, tartalmat fogyaszt, közösségi életet él, vásárol, fizet, fényképez, zenét hallgat, filmet néz, internetezik vele, és munkaeszközként is egyre gyakrabban használja; a pincérek sok helyen mobilalkalmazás segítségével veszik fel a rendelést és hozzák ki a számlát; az autósok navigációra, a kamionosok feketedobozként és logisztikai segítségként használják, a sportolók edzésterveket készítenek és teljesítményüket mérik vele, az orvosok távfelügyeletre, a biztonsági cégek távmonitoringra, a közműszolgáltatók smart meteringre használják – a példákat hosszasan sorolhatnánk, de felesleges: a Mobile Hungary 2014 konferencia résztvevői ismerik a hétköznapi életünk részévé vált eszközöket és szolgáltatásokat...

De vajon mi lesz holnap? Milyen új területeket hódít meg a mobil? Működni fog-e az a „híd”, amelyet a QR-kód elterjedése teremtett az internetes és a mobilplatform, illetve az offline világ között? Hogyan változtatja meg a mobiltartalmak és alkalmazások rohamos terjedése a hirdetési piacot (konverzió és teljesítményalapú hirdetések)? Milyen piaci változásokat eredményezhet az, hogy az impulzusvásárlás a mobileszközzel a kézben akár az utcán sétálva, egy újságot lapozgatva vagy a moziban filmet nézve is lehetõvé válik?

A mobilt tudatosan használó (de attól függővé nem váló) „mobilman” felismeri, hogy a mobileszközök és -alkalmazások miként képesek javítani életminőségét, hogyan egészíthetik ki vagy akár válthatják fel megszokott eszközeit, és miként válhatnak a munka, a pihenés és a szórakozás terén egyaránt hasznos segítőtárssá.

A „mobilmanok” számának ugrásszerû növekedésével a szolgáltatói oldalon óriási piaci lehetőségek nyílnak, amelyekből a készülék- gyártóktól az operációs rendszerek fejlesztőiig, a hagyományos IT- vállalatoktól a szoftvercégekig, a garázscégektõl a multinacionális vállalatokig mindenki szeretné kihasítani a maga részét. Ehhez azonban nagyon precíz ismeretekkel kell rendelkeznie a hazai és a nemzetközi piac jelenlegi helyzetérõl, kilátásairól, fő fejlődési trendjeiről, a versenytársak üzletpolitikájáról és várható lépéseirõl stb. A Mobile Hungary 2014 konferencia ebben szeretne segítséget nyújtani a résztvevõknek. Reményeink szerint – a konferenciát követően mindenképpen – Ön is osztani fogja véleményünket, miszerint a mobil üzleti világ egyre inkább önálló ágazattá válik. Ezért is döntöttünk úgy, hogy az elsősorban üzleti, stratégiai és tartalmi kérdésekre fókuszáló Media Hungary és a főként az internet világával foglalkozó Internet Hungary konferencia mellett „harmadik lábként” a jövőben évről évre megrendezzük a Mobile Hungary konferenciát is. Természetesen itt is vannak úttörők, „early adopter”-ek, akik már nyereségesen használják a mobilvilág lehetőségeit. Erre a konferencia-workshopra azért hívjuk meg őket, hogy megmutassák a lehetőségeket, megosszák tapasztalataikat, választ adhassanak felmerült kérdéseinkre. Mindezek arra inspirálnak, hogy Ön is mielőbb saját hasznára fordíthassa a mobilitásban rejlõ lehetõségeket.

A konferencia programját és további részleteket február elején ismertetjük.

Már most írja be naptárába: 2014. március 13. Mobile Hungary

Csermely Ákos