Kik tanulnak online 2014-ben?

Kik tanulnak online 2014-ben?
Melissa Venable amerikai oktató az Onlinecolleges.net oldalon közzétett posztjában különböző e-learning alapú felmérések eredményeit publikálta a 2014-es online évfolyamról.

A kutatások rendkívül izgalmas adatokat tártak fel azt illetően, hogy mi is a 2014-ben online tanulók motivációja, célja, hogyan választanak képzéseket, illetve milyen demográfiai jellemzőkkel és személyiségjegyekkel rendelkeznek. A Boston Consulting Group felmérése alapján öt alapvető karaktert határoztak meg az online tanulók körében:

Igazhívők: A legtöbb kurzusukat online teljesítik. Elégedettek tanulmányaik során szerzett tapasztalataikkal, az online tanulás fő előnyét rugalmasságában és költséghatékonyságában látják.

Online elutasítók: Kevesebb online képzésben vesznek részt, és a legkevésbé elégedettek a tanulás ezen formájával. Karrier orientáltak, legfőbb elvárásuk a kurzusokkal szemben, hogy olyan tudással szolgáljon, mely hatékonnyá teszi őket a munkaerőpiacon.

Élménykeresők: Elsősorban a szociális közeg vonzza őket, az interakciók és a kapcsolatok. Ők a legelégedettebbek az online oktatással.

Pénzhajhászok: Céljuk az anyagi haszon, tanulmányaikat beruházásnak tekintik. Elvárásuk a kurzusokkal szemben, hogy előnyös pozícióban tudjanak elhelyezkedni, kedvező fizetéssel.

Nyitott hozzáállásúak: A legtöbb online tanuló ebbe a szegmensbe tartozik. Érdekük a kiváló minőségű, interaktív online oktató közeg, mely segíti őket céljaik elérésében. Könnyen "igazhívőkké" válhatnak, ha tanulmányaik során pozitív tapasztalatokat szereznek.

A felmérések további érdekes jellemzőkről nyújtanak információt. A legtöbb online tanuló (a felmérés csak az amerikaiakra vonatkozik) még nem szerzett végzettséget a hagyományos oktatási rendszerben, és a kreditátviteli lehetőség miatt vesz részt online kurzusokon. Az ő céljuk leginkább egy másik területen folytatni tanulmányaikat, és ott karriert építeni. A már végzettséget szerzett és általában főállásban dolgozó online tanulók motivációja leginkább az, hogy előnyösebb piaci pozícióra tehessenek szert saját szakmájukban. 90%-uk 25 éves, vagy idősebb, 52%-uk 35 és 54 év közötti. Legnagyobb igényük a tanulási idő rugalmas beosztása, a kurzusok portáljainak egyszerű hozzáférhetősége és használhatósága. A képzések megválasztásánál figyelembe veszik az intézmény jó hírét, a tandíjt és a rugalmas órarendet. Magabiztosan viszonyulnak a technológiához, az új dolgok elsajátításához, azonban csak alapvető online felhasználói készségekkel rendelkeznek.

A kutatások eredményei a hazai felnőttképzés számára is hasznos iránymutatást nyújthatnak azt illetően, hogy milyen tulajdonságokkal is rendelkezik ma egy tipikus online tanuló, és igényeikhez igazodva talán hatékonyabban és magasabb színvonalon valósulhat meg itthon is az élethosszig tartó tanulás.

A cikk forrását itt olvashatja.