Kell-e nekünk az Augmented Reality?

Kell-e nekünk az Augmented Reality?
Az egyik legérdekesebb mobilos megoldást számtalan célra használhatnánk. Az igazi kérdés, hogy használjuk-e egyáltalán. Sokan azt se tudják, mi az.

Egy nagyszerű összefoglalás jelent meg az Educational Technology and Mobile Learning oldalán az Augmented Reality felhasználási területeiről. A cikk mintegy húsz felhasználási területet említ csak az oktatás területén.

A cikk nem foglakozik azzal, hogy a marketingben is sok fantáziát látnak egyes szakértők. Mások viszont a QR kóddal együtt temetik az egész megoldást.


Itthon úgy látszik, hogy vannak komoly támogatói a megoldásnak, mert a Day One Capital kockázati tőkealap a népszerű QR kódokat „kiterjesztett valóság” (Augmented Reality) technológiával megreformáló Quargo startup céget választotta második befektetésének.

A Quargo alkalmazása a QR kódokat egyesíti a kiterjesztett valóság („Augmented Reality”) technológiával. Az appstoreból letölthető alkalmazás a valós térben – például matrica formájában – elhelyezett QR kódot a megjelenítő eszköz képernyőjén a hozzá kapcsolt tartalomra cseréli. Az eszköz lehet mobiltelefon, vagy tablet is, s a létrehozott kiterjesztett valóságot azután meg is örökíthetjük, fotóként elküldhessük, megoszthassuk.

Az Augmented Reality számos lehetősége, egész pontosan sikere természetesen azon fog múlni, hogy használjuk-e majd a mindenapokban.