Indul a kreatív event menedzsment képzés

Indul a kreatív event menedzsment képzés
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) a kreatív event menedzsment képzés indításával támogatja a gyakorlati szakemberképzést a kommunikációs iparág egyik legdinamikusabban fejlődő területén.

Pusztán a helyes buli, a kellemes parti, a kifogástalan fesztivál jelenlét ma már nem elégséges egy márka kommunikációs céljainak beteljesítésére. A rendezvényszervezés területén – nem túlzás: – a világon bárhol megvalósuló esemény színvonalát kell itthon is megütnünk, vagy akár felülmúlnunk. Épp ezért olyan főbb tantárgyak, ismeretkörök elsajátításával segítjük hozzá a hallgatókat a Kreatív Event Menedzser végzettség megszerzéséhez, mint a kreativitás - elmélet és gyakorlat; eseménymarketing; a rendezvénymenedzsment alapjai; eseménykommunikáció; EU projektmenedzsment; művészeti eseményszervezés; fesztiválturisztikai ismeretek; médiaesemények és eseménysorozatok; eseményszervezés és gasztronómia; rendezvény-protokoll. Az MRSZ szakmai támogatásával induló METU képzés október 8-án indul, időtartama 2 félév, összesen 180 tanóra szombatonként, esetenként péntek délután. Az oktatásra szeptember 15-ig lehet jelentkezni.

A képzés szakvezetője, Dr. Dér Csaba Dezső, PhD, a Marketing Intézet docense kiemelte: „Vitathatatlanul egyre nagyobb szükség van arra, hogy szakképzett szervezői legyenek mind a kisebb, mind pedig a nagyobb közönséget vonzó eseményeknek. A mai rendezvényszervezőtől a piac, illetve a megbízó már nem csupán programszervezést vár el. A szervezőnek kreatív ötleteket kell kidolgoznia, és képesnek kell lennie annak kivitelezésére, egy esemény, vagy eseménysorozat teljes körű és szakszerű menedzselésére is. Ehhez, a készségek fejlesztésén túlmenően, el kell sajátítania a szakterülethez szorosan kapcsolódó BTL marketingkommunikáció legújabb nemzetközi és hazai trendjeit, és nem utolsó sorban ismernie kell azokat a vállalkozásokat, intézményeket és személyeket, akik ezen a területen folyamatosan példaértékű tevékenységet látnak el.”

A reklámipar legátfogóbb szervezete, a több mint 40 éves Magyar Reklámszövetség stratégiai fontosságúnak tartja a különböző szakterületeken a gyakorlat orientáltságú szakképzést. Az MRSZ ezzel az együttműködéssel szélesíteni kívánja az oktatási programjainak sorát a Szövetség online tagozata, az IAB szervezésében már évek óta sikeresen működő Digitális Mesterkurzus képzés, és az Independent Media Education Centerrel közös marketing- és PR kommunikációs képzés mellett. Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke hangsúlyozta: „Egy rendezvény a legmélyebb benyomást adhatja a márka és a fogyasztó közötti kapcsolatban, így az egyes cégek ma már tudatosan kiemelt hangsúlyt fektetnek a személyes élményen alapuló eseményeiknek. A reklámipar egyik legdinamikusabban fejlődő területe éppen ezért a rendezvényszervezés. Az event management szakemberutánpótlása azért roppant fontos, mert a korszerű, egyedi igények itt perceken belül az eddig átélteket, látottakat felülmúló elvárássá avanzsálódnak.”

Az idei képzés indulása előtt Nyílt Nap keretében 2016. szeptember 9-én (péntek 17:00-19:00 között) a METU központi kampuszon (1148 Bp, Nagy Lajos Király útja 1-9.) találkozni lehet a tavalyi kurzuson végzett diákok mellett – akik eddigi tapasztalataikat osztják meg - az induló kurzus neves, a szakterületükön kiemelt sikereket elért tanáraival is.

Vezető oktatók:

  • Borsa Kata, a Magyar Fesztiválszövetség alelnöke, az Öt Templom Fesztivál programigazgatója, a Sziget Fesztivál programszervezője
  • Csíky András, a Bo Event rendezvényigazgatója
  • Dér Csaba Dezső PhD, a Budapesti Metropolitan Egyetem docense
  • Duca Andrea, Managing Partner, HD Group
  • Kádár Tamás, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda cégvezetője
  • Kepes Ágnes, protokoll szakértő, a Kepes Hostess-közvetítő Iroda alapítója
  • Korentsy Endre Dr., a Művészetek Palotájának produkciós igazgatója
  • Megyesi Nóra, Account Director, HPS Experience
  • Semsei Rudolf, a Budapest Party Service ügyvezető igazgatója
  • Szabó Veronika, Head of Social Media, HPS Digital  Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke
  • Zongor Attila PhD, a Kultindex ügyvezető igazgatója
  • Zsoldos Dávid, a Fidelio alapítója

Duca Andrea, a HD Group ügyvezető partnere, egyben a szak egyik oktatója szerint a vállalati rendezvények ma már a kommunikációs stratégia részét képezik, a rendezvényszervezőnek a megbízó vállalatot, annak céljait és igényeit kell alapvetően megismerni és csak ezt követően kezdődik el egy rendezvény kreatív tervezése. “A csapatunkkal mindig arra törekszünk, hogy a rendezvény a vállalat számára megtérülő befektetés legyen, ezt a szemléletet szeretném átadni a diákoknak. Elsősorban az élményalapú oktatásban hiszek, rengeteg esettanulmánnyal készülök, igyekszem gyakorlatközpontúsággal izgalmassá tenni az óráimat. Ezt a szakmát és a képzést azoknak ajánlom, akik szeretnek emberekkel dolgozni, különböző márkákat és vállalatokat megismerni, érdeklődnek a gasztronómia, kultúra és a kommunikáció iránt és legfőképpen olyan izgalmas szakmára vágynak, amiben tényleg soha nem lehet unatkozni.”

Kádár Tamás, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda cégvezetője, az MRSZ Ügyvezetőségének tagja hozzátette: „Évről évre szomorúan tapasztalom, hogy nagyon kevés olyan pályakezdővel találkozunk a mi területünkön, akik felkészültek azokra a kihívásokra, amit egy fesztivál megszervezésével kapcsolatos feladatok jelentenek. Nyilván nem várható el, hogy egy friss diplomás kész tudással érkezzen, de úgy érzem, hogy nagyon nagy hiány van a gyakorlati(as), kézzelfogható és hasznosítható gondolkodásmód és tudás területén a pályakezdőknél. Különösen hiányzik a nemzetközi piacon való megfelelés igénye, az európai léptékű gondolkodás. Ezért különösen fontos, hogy ez a képzés egyáltalán létezik, felvértezi, felkészíti a hallgatókat azokra a várható kérdésekre, amikre nekik kell majd megadni a válaszokat.”