Ilyen sunyi alkalmazást még nem láttál

Ilyen sunyi alkalmazást még nem láttál
Az elmúlt időszakban több magyar youtuber is elkezdett promózni egy iOS-re ás Androidra egyaránt elérhető alkalmazást, amely „fizet” a megtett lépésekért. Ez a Sweatcoin, amely ha egy országban elérhetővé válik, rövid idő alatt igen népszerűvé válik.

Az app digitális valutát, úgynevezett sweatcoint (azaz SWC-t) ad a megtett lépésekért, ehhez pedig a telefon lépésszámlálóját és GPS-ét használja. A mért lépések közül csak a nyílt tereken megtettek számítanak, így felesleges edzőtermi futópadokon próbálkozni. A virtuális fizetőeszközt aztán a felhasználó különböző termékekre és szolgáltatásokra, sőt pénzre (pontosabban paypalos feltöltésre) válthatja át. Fontos kiemelni, hogy nem kriptovalutáról van szó, az SWC-nek egyelőre nincs piaci értéke - írja a 24.hu.

Az egészben a legfurcsább, hogy az alkalmazást bemutató YouTube-videók és Instagram-posztok a legritkább esetben szponzorált tartalmak, nemcsak itthon, de az angol nyelvű tartalmak esetében sem.

Lépésekért digitális valutát ad

A Sweatcoin működése első olvasatra egyszerű, de nagyszerű. A felhasználó hagyja futni az alkalmazást a telefonján, az app pedig a megtett lépéseket mérve biztosít digitális valutát. Kétezer lépés nagyjából egy sweatcoint ér, ezeket pedig később különböző termékekre és szolgáltatásokra lehet átváltani.

A Sweatcoinban a felhasználó a megtett lépéseiért kap digitális valutát, az SWC-t például korábban szinte csak az egészséges életmódhoz köthető ajándékokra lehetett beváltani. A Sweatcoin igazán 2017 nyarán vált népszerűvé az Egyesült Államokban, azóta pedig egyre több és több országban válik letölthetővé, illetve ismerté. Magyarországon néhány hónapja jelent meg, és 2018 végén fel is bukkantak az első Sweatcoint bemutató tartalmak a közösségi médiában.

Az üzleti modell

Jogos a kérdés, hogy miért éri meg fenntartani egy ilyen alkalmazást? A válasz: reklámok miatt. A Sweatcoin üzemeltetői állandó kapcsolatban vannak azon vállalatokkal, amelyek az appon keresztül elérhető ajánlatokat biztosítják. Mivel a csomagok egy jelentős része csupán leértékelt cikk vagy próbaverzió, esetleg nemrég indult vállalat kínálata, a cégeknek egyszerű reklámfelületet jelent a Sweatcoin. A szállítási költséget ráadásul rendszerint a vevőnek kell megfizetnie.

A valóban izgalmas ajánlatok bezsebelése pedig komoly erőfeszítést igényel az átlagos felhasználótól: az embernek nagyon kitartónak kell lennie, hogy beszerezze az érintett terméket vagy szolgáltatást, a gyűjtés során ugyanakkor rengeteg reklámmal találkozik, amelyek akár egyéb vásárlásra is ösztönözhetik. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: alkalmazás