Ilyen a csípős analitika

Ilyen a csípős analitika
Már első csehországi megbízásán dolgozik a Spicy Analytics. Az adatbányászat - és elemzés valamint a klinikai kutatás támogatásban sok esetben egyedülálló módszerekkel dolgozó magyar cég a közelmúltban nyitotta meg cseh és szlovák irodáját.
A Spicy Analytics Kft. 2014-én őszén alakult, magyar tulajdonú vállalat. Tevékenységének alapja az a hatalmas mennyiségű információ, amely a korszerű információtechnológia következtében rendelkezésre áll, de közel sincs kiaknázva. A Spicy erre kínál hatékony megoldásokat az adatelemzés és modellezés, piackutatás, alkalmazásfejlesztés, valamint klinikai kutatások támogatása körében.

„Bár a cégünk fiatalnak mondható, kollegáink nagy tapasztalattal rendelkeznek az adatbányászat és elemzés terén. Az adatok információtartalmának kinyerése és felhasználása, valamint azok a módszerek, amelyekkel dolgozunk - és amelyeket sok esetben mi magunk fejlesztettünk ki - országhatártól függetlenek. Ezért is láttuk elérkezettnek az időt, hogy más országba is elvigyük ezt a tudást" - mondta el Horváth Bence, a Spicy Analytics ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: „A Spicy itthon kiemelten az egészségügyi - és a bankszektorban van jelen, ezért elsőként azokban a szomszédos országokban néztünk körül, ahol az egészségügyi információk tárolása és felhasználása fejlett technológiával történik. Így esett a választás a cseh és szlovák piacra, ahol - hasonlóan a magyar piachoz - különösen az egészségügyre jellemző ún. Big Data terület kihasználatlanságában látunk óriási potenciált"

A cég úgy tervezi, hogy az első félév folyamán 5-10 helyi szakemberrel bővíti prágai és pozsonyi irodáját, mivel a helyi piacot leginkább az ottani szakemberek látják és ismerik. A speciális szakmai munka azonban a tervek szerint már közösen zajlik, és lokalitástól függetlenül mindenki beleadhatja kreativitását, fiatalos lendületét.

A Spicy Analytics Kft. tevékenységei közé tartozik egyébként az egészségügyi adatgyűjtés, a komplex adatokon nyugvó, szofisztikált módszertanok segítségével történő adatelemzés és modellezés, a piackutatás, alkalmazásfejlesztés, valamint a klinikai kutatások támogatása.

Az orvostudományi kutatások újszerű támogatása a vállalat egyik meghatározó üzletága, amely az ipar, a kutatásszervezők és a vizsgálóhelyek számára egyaránt kínál speciális megoldásokat. Ilyen szolgáltatások például az egyedi betegirányítás adott vizsgálatba, a prediktív betegtoborzási és betegmotivációs tervek fejlesztése, az orvostudományi kutatások megvalósíthatóságának értékelése (adatbányászat, ismeret-felfedezés eszközeivel), vagy vizsgálóhelyek beteg-kiválasztási folyamatának támogatása.