Honnan jönnek a támogatók a Kickstarteren?

Honnan jönnek a támogatók a Kickstarteren?
Kardinális kérdése bármely közösségi kampánynak, hogy kit is tudsz megszólítani és hogyan. Vannak jó megoldások a kérdésre és vannak elégtelenek.

Nagy kérdése minden sikerre vágyó projektnek, hogy miként is lesz a kampányának sokezer követője, miként is figyel fel rá a média. Alapvetően ezen múlik a siker is, bár meglepő módon ez sok esetben egyáltlalán nem mutatkozik meg a támogatási összegben.

Az mindenképpen fontos, hogy hol is indítjuk a kampányt, mert a legnagyobb oldalakra legalább nagyjából odafigyel a média. Sőt a Kickstarter és az Indiegogo külön figyelmet fordít arra, hogy a sikeresélyes kampányait hírlevélben reklámozza. Ehhez azonban már az indulásnak látványosnak kell lennie. Tehát visszaértünk az ördögi körhöz, miszerint kik fogják az első napokban támogatni a projektünket és miért? Természetesen azok, akik érdekeltek a problémában, hiányzik nekik egy olyan eszköz, megoldás, amit mi kínálunk nekik. 

Így az első és legfontosabb, hogy ki a célközönség és ők miként érhetők el. Egyáltalán ott vannak-e az általunk használt közösségi finanszírozási oldalon, az általunk megcélzott emberek.

A várakozások persze nagyok, mindenki azt reméli, hogy sokan lesznek azok, akik majd pénzt adnak az álmainkért. Ha nem így lenne, akkor senki nem kezdene bele egy kampányba. De őket erről nem könnyű meggyőzni, főleg úgy nem, ha nem éred el őket.

A projekt indulása előtt egy szörnyű munkát kell elvégeznünk, össze kell gyüjtenünk a megfelelő blogokat, média lehetőségeket. Itt kezdődhetne egy nagyon hosszú cikk arról, hogy kiket és miként kellene elérni, mit érdemes nekik írni és hogyan. Terveztem is, hogy megírom, de orvul megírta előttem valaki. Mikor végigolvastam, akkor úgy döntöttem, hogy ezt mindenkinek érdemes elolvasni, mert elképesztő részletességgel elkészített gyakorlati tanácsok gyűjteményét tartalmazza a How To Get Press for your Startup: The Complete Guide.

Ebben a blogbejegyzésben olyan kérdésekre is válaszokat kaphatsz, amelyet alapból fel sem tettél magadnak.