Hogyan válassz meetupot, konferenciát, programot?

Hogyan válassz meetupot, konferenciát, programot?
Egy nappal az Internet Hungary előtt elgondolkodtam, hogy túlkínálat van-e az üzleti világot, a startupokat, a digitális világot célzó programokból?

Kedden kezdődik az Internet Hungary. Két nap 5 terem, gyakorlatilag 10 téma. Minden leszervezve, a konferencia gépezet felkészülve várja a látogatókat. Mintegy fél év munka van benne, meg vagy húsz év tapasztalat. Megannyi Internet Hungary, Média Hungary... Mindez azért, hogy két napra összegyűjtse a szakmát, a hazai Internet összes fontos arcát egy térbe, a siófoki Azúr szállóba. Holnap kezdődik, de egyáltalán nem mindegy, hogy mit gondolnak majd a végén. Mindennek a helyén kell lenni, mindennek gördülékenyen le kell futnia, mint egy jó kódnak. Ez a kihívás minden rendezvénynél. Megtartani a látogatót egyáltalán nem kis dolog, persze más a fókusz, ha nem kell erre törekednünk.

Ahogy fejlődött itthon a digitális kultúra úgy jelentek meg egyre másra a kisebb, nagyobb rendezvények. Ma már nincs nap, amelyen ne mehenék el valamelyik meetupra, oktatásra, workshopra. Tucatnyi business, a közösségi média és a startup nevelő kurzus kinálgatja saját portékáját. Mi meg csak győzzük eldönteni, hogy melyikre menjünk, melyik szól nekünk és melyik nem.

A választás persze azért sem egyszerű, mert ember legyen a talpán, aki ismer minden előadót, coachot, aki hangosan kínálja portékáját a workshop piacon. Megjelentek persze itt is a kiváló tehetségeket összegyűjtő minőség fanatikusok ugyanúgy, mint a Schwarczeneggerrel kampányoló marketing arcok. Mindannyian ugyanarra a célközönségre lőnek. Így persze könnyen megtörténhet, hogy a TV-s kutyaidomárból showman lesz, vagy hogy a messziről jött ember bármit előadhat.

Ha szeretnénk a legjobb programokat kiválasztani, az első szempont legyen a szakmaiság. Az általában kiválóan meg tud valósulni egy közösségben, így ezen közösségek rendezvényeit nyugodtan látogathatjuk, mert maga a közösség szűri az előadókat. Ismert nevek, ismert meetupok és a TED esetében legtöbbször nem érhet csalódás.

A gondok általában ott kezdődnek, ahol több a marketing mint az előadói tudás, nagyobb a felhajtás, mint a szakmaiság, szélesebb a fókusz, mint amit átérhet a hozzáértés. Ebben a témában aztán csúnyán mellé lehet választani. Az önjelölt szakemberek kifejezetten a kezdőkre célozva bármit eladnak. Ezt általában az előadók ismeretében természetesen le is ellenőrizhetjük. Sokan azonban erre csak utólag gondolnak... 

A túlkinálat tehát relatív, hiszen igazi nagy startup konferenciánk például továbbra sincs, bár kérdés, hogy lenne-e értelme. A meetupok pedig bármilyen előadót is hívnak, általában legalább networkben hozzák a színvonalat, szóval valamiért mégiscsak megéri elmenni rájuk. A legnagyobb szakmai rendezvények pedig évről évre összehozzák a közösséget, a szakmát, szóval nagyjából mindennek megvan a helye. A rosszul szervezett, érdektelen rendezvények meg talán a közösség odafigyelésével kihullanak majd a rostán, s akkor egyre ritkábban bosszankodunk majd egy ígéretes, de végül gyengén sikerült este után. Persze ebben jó lenne egy közösségi megosztó hely, ahol nem csak a program lenne elérhető, hanem annak a várható / utólagos érteékelése is. 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!