Hirdetés helyett kapcsolat alapon toborzunk

Hirdetés helyett kapcsolat alapon toborzunk
A mikrovállalkozások 83 százaléka, a kisvállalkozások 82 százaléka a kollégák javaslata alapján vesz fel újabb dolgozókat. Újsághirdetéssel vagy online álláskereső portálokon történő hirdetéssel a cégeknek csak 36-50 százaléka próbálkozik.

A mikrovállalkozások 41 százaléka, a kisvállalkozásoknak pedig az 57 százaléka pályázna uniós forrásra a jelenlegi ciklusban - derül ki a Garantiqa múlt év végén készített felméréséből, amely szerint a beruházásokhoz szükséges létszámmal nem rendelkező mikro- és kisvállalkozások 54, illetve 59 százaléka tervez létszámbővítést.

A cégek szerint Magyarországon megfelelő munkaerőt találni nehéz, ennek ellenére az érintett cégek 86-91 százaléka kizárólag Magyarországon keresne új alkalmazottakat. Az új dolgozókat legtöbben a kollégák javaslata alapján vesz fel.

A magyar mikro- és kisvállalkozások 39, illetve 46 százaléka szerint a meglévő dolgozói állománnyal lebonyolíthatóak a tervezett beruházások. A jövőbeni fejlesztésekhez szükséges létszámmal jelenleg nem rendelkező mikro- és kisvállalkozásoknak az 54, illetve 59 százaléka tervez létszámbővítést - derül ki a Magyar Fejlesztési Bank-csoporthoz tartozó, többségi állami tulajdonú Garantiqa Hitelgarancia Zrt. múlt év végén készített felméréséből.

A kutatás szerint a megkérdezett mikrovállalkozások a 41 százaléka indulna uniós pályázatokon a mostani ciklusban, a kisvállalkozásoknál pedig még magasabb ez az arány, utóbbi cégek 57 százaléka pályázna uniós forrásokra. A felmérés arra is választ adott, hogy a korábbi uniós pályázatokon elinduló cégek milyen célra fordították a forrásokat: mind a mikro-, mind a kisvállalkozások körében az eszközvásárlás volt a fő cél, 46, illetve 50 százalékban erre költötték a pályázati forrásokat.

A felmérésben részt vevő vállalkozások számára a meglévő munkatársak véleménye számít a leginkább a létszámbővítés során: a mikrovállalkozások esetében 83 százalék, a kisvállalkozásoknál pedig 82 százalék a kollégák javaslata alapján vesz fel újabb dolgozókat. Újsághirdetéssel vagy online álláskereső portálokon történő hirdetéssel a cégeknek 36-50 százaléka próbálkozik.

A megkérdezett vállalkozások többsége, a mikrovállalkozások 69, a kisvállalkozások 73 százaléka szerint nehéz vagy nagyon nehéz megtalálni a megfelelő munkaerőt. Ennek ellenére az érintett cégek csak a magyar munkaerőben bíznak: 86-91 százalékuk kizárólag Magyarországról tervez létszámbővítést.

Mindössze 9-11 százalékos volt azon cégek aránya, amelyek a belföldi munkaerőpiac mellett külföldön is keresnének dolgozókat.



Címkék: kkv, HR, Garantiqa