Google + a csöndes gyilkos?

Google + a csöndes gyilkos?
Néhány éve, amikor az iPhone volt az okostelefon piac királya, minden egyes konkurens gyártó újonnan megjelenő telefonját iPhone gyilkosként aposztrofálta a sajtó.

De ez a várakozás sokáig nem jött be, viszont történt valami a háttérben: annak ellenére, hogy az iPhone-t nem sikerült legyőzni, az iOS fokozatosan alulmaradt.

A sok gyártó, sok készüléke átvette a hatalmat, majd előbb utóbb megérkezett az a készülék a Samsungtól, ami tényleg iPhone gyilkos lett.

Valami hasonlónak lehetünk szemtanúi a közösségi média fronton is.

A Facebook és a Google ádáz harcot folytat az internetezőkért.

A cél egyrészt az online felületeken eltöltött idő uralása, másrészt pedig a felhasználói adatok minél pontosabb birtoklása.

A Facebook, a zárt rendszerének köszönhetően uralkodik, hiszen naponta órákat töltenek el az emberek Zuckerberg közösségi hálózatában, és közben olyan mennyiségű adatot adnak meg magukról, hogy azért bármelyik NSA kém megnyalná mind a tíz ujját.

A Google persze nem szeretné ki engedni a kezéből az online reklámok terén megszerzett pozíciót, ezért szépen fokozatosan minden szolgáltatásának felhasználóit beterelte egy rendszerbe.

A tudatos, és a néha kissé erőszakosnak tűnő felhasználó halászatnak, no meg a folyamatosan fejlődő minőségi funkcióknak köszönhetően a Google+ kihalt városa elkezdett megtelni élettel.

Már nem csak mennyiség alapján, hanem az aktív felhasználók száma szerint is a második legnagyobb közöségi hálózat, bár az oldalon eltöltött idő és az aktivitás, még töredéke a Facebook hasonló adatainak.

De a Google+ jelentősége egyre nő. Egyre több szundikáló felhasználó van házon belül, és egyre több olyan funkció jelenik meg, ami bármikor szikrát jelenthet, és felébreszti az alvó óriást.

Le fogja söpörni a Facebookot a színről a Google+?

Ez nem valószínű, hiszen a Zuckerberg birodalom is terjeszkedik.

Mindenesetre a közeljövő izgalmas eseményeket tartogat a sokszor állóvíznek tűnő közösségi média fronton.

A szerző Lévai Richárd az Evolution konferencián a témában add elő.


Lévai Richárd

Lévai Richárd az üzleti eredményeket szállító közösségi marketing specialistája, több marketing könyv szerzője. Az idén 17 éves RG Stúdió marketing vezetője és egyik alapítója. 2015-ben a magyar kommunikációs szakma …