Fiatal vállalkozók: zseniálisak a tizenéveseink

Fiatal vállalkozók: zseniálisak a tizenéveseink
A Magyarországon egyedülálló középiskolás diákvállalkozókat támogató üzleti program kifejezetten a fiatal (15-21 éves) diákoknak szól. Célja, hogy a vállalkozó szellemű fiatalok szakértők, üzletemberek és tanácsadó mentorok segítségével kreatív, játékos programokon keresztül ismerjék meg az üzleti élet alapjait.

Idén harmadik alkalommal rendezték meg a FutureGen Üzleti Napot az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban április 16-án, szombaton. A Magyarországon egyedülálló középiskolás diákvállalkozókat támogató üzleti program kifejezetten a fiatal (15-21 éves) diákoknak szól. Célja, hogy a vállalkozó szellemű fiatalok szakértők, üzletemberek és tanácsadó mentorok segítségével kreatív, játékos programokon keresztül ismerjék meg az üzleti élet alapjait.

A szombati rendezvényen rövid, 5 perces előadásokban mutatkoztak be a szeptemberben alakult diákvállalkozások. Az előadásokat egy olyan szakértő zsűri értékelte, melynek tagja Magyarország legsikeresebb üzletemberei közül kerültek ki. A tanácsadók között volt Oszkó Péter (OXOLabs), Ács Zoltán (Design Terminál), Farkas Zsuzsa (WAMP), Sümegi László (Burger King), Kürti Tamás (Kürt Akadémia) és sok más sikeres vállalkozó, szakértő, újságíró és tanácsadó.

A diákvállalkozások arra is jól rávilágítottak, hogy milyen témák foglalkoztatják a mai 16 éveseket. A WannaBe nevű diákcég egyedi fejlesztésű hangulatjavító dobozokkal, a „zsákbamacska” újra értelmezésével lépne piacra, - melyre a helyszínen is szerzett új megrendelőket -, a Doogo egy kiadvánnyal a KoodArcok könyvével oktatná az induló diákvállalkozókat, a Wanderlust kreatív termékeivel a tudatos utazás élményét tenné izgalmassá, a Migrunner társasjáték –melyet a Next Step diákcég fejlesztette ki-, pedig a menekültek válságos helyzetét mutatná be egy társasjáték formájában az embereknek. Ami biztosan közös mindegyikükben, hogy egyedi, eredeti ötleteikkel mind olyan problémákra keresik a választ, ami őket, - a tinédzsereket - igazán foglalkoztatja. Ahogyan az egyik résztvevő Boros Regina, az OxoLabs marketing és kommunikációs igazgatója, - sokoldalú kommunikációs szakember- fogalmazta meg: „A diákelőadások egytől egyig nagyon jók voltak, ötletesek, profik, színvonalasok, és legszívesebben elvinném inspirációnak komoly startup versenyekre is”

„Nagyon izgalmas látni, hogy mennyire máshogyan állnak hozzá a környezetük problémáihoz, mennyire máshogyan látja ez a korosztály a problémákra adható válaszokat. Érdemes komolyan venni őket, hiszen rengeteg tanulhatunk tőlük. Ehhez természetesen elengedhetetlen az Alternatív Közgazdasági Gimnázium és a Politechnikum által biztosított kreatív, támogató iskolai környezet, amiben egy ilyen innovatív, igazán gyakorlati program létrejöhet” – emelte ki Sándor Fruzsina, a FutureGen program alapítója.



Címkék: Startup