Elképesztő mennyiségű pénztől esnek el az európai vállalatok

Elképesztő mennyiségű pénztől esnek el az európai vállalatok
Komoly ambícióik ellenére a középméretű vállalatok 93%-a szerint olyan akadályokkal kell szembenézniük, melyek meggátolják lehetőségeik kiaknázását.

Az európai közepes vállalatok éves árbevételükből akár 4,8 millió fontot (5,7 millió eurót 1 ) is elveszíthetnek a növekedésüket gátló akadályok miatt. Európa 75 000 középméretű vállalkozásában 2 a teljes potenciális elveszített árbevétel elérheti akár a 364 milliárd font 3 (433 milliárd euró) összeget – ami közel annyi, mint Lengyelország éves GDP-je 4 . Az adat a Ricoh Europe megbízásából készült kutatásból származik.

Mindezek ellenére Európa középpiaca jelentős növekedést tűzött ki céljául. A vállalkozások közel 40%-a tervezi, hogy a közeljövőben részvényeket fog kínálni a tőzsdén. További 21%- uk versenyelőnyük növelése céljából felvásárlásokat, vagy vállalat egyesítéseket tervez. Komoly ambícióik ellenére a középméretű vállalatok 93%-a szerint olyan akadályokkal kell szembenézniük, melyek meggátolják lehetőségeik kiaknázását. A növekedés három legfőbb buktatója a komplex és költséges előírásoknak való megfelelés, a tehetséges munkaerő bevonzása, illetve a megfelelő technológiai megoldások felkutatása, megvásárlása és bevezetése.

„Az európai középméretű vállalkozások országuktól és szektoruktól függetlenül igen hasonló kihívásokkal szembesülnek. Ezek között olyan, főbb strukturális és üzleti-magatartási feladatok is vannak, amiket az egyes vállalatok és az országok üzletpolitikájának szintjén egyaránt kezelni kell” – mondta Jyoti Banerjee, a középvállalkozásokat képviselő kutatóközpont, az M-Institute társalapítója. „Ünnepelnünk kellene az európai középvállalkozások elért eredményeit. Folyamatosan növekednek és munkahelyeket teremtenek. De azt is fel kell ismernünk, hogy ha több támogatás érkezne a kormánytól és az egyes iparágakon belülről, az fontos változásokat idézne elő e számottevő, ám gyakran figyelmen kívül hagyott vállalatok teljesítményében.”

A kutatás szerint a középes vállalatok 30%-ának még be kell vezetnie olyan digitális megoldásokat, amelyek hatékonyan támogatják a vállalatnövekedést és elősegítik a márkanév erősítését – ez döntő fontosságú az éves szinten elveszített lehetséges árbevételek megtartása szempontjából.

„A legtöbb kormányzati támogatás a kisvállalkozásokat helyezi előtérbe, miközben a nagyvállalatok, gazdasági helyzetüknek köszönhetően általában képesek gondoskodni magukról. A középméretű vállalkozások gyakran úgy érzik, ők az európai üzleti világ elhanyagolt gyermekei” – mondta David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője. „A hiányzó 364

milliárd font megdöbbentő szám a középméretű vállalkozások és az egész európai gazdaság számára. Az olyan digitális megoldások, mint az e-számlázás és az irodai automatizálás, támogatják a növekedést azáltal, hogy olcsóbbá és hatékonyabbá teszik a cash flow kezelését, illetve a számlázási és az ügyfelekkel történő kommunikációs folyamatokat. Úgy véljük, elérkezett az idő, hogy a középpiac az innovációt helyezze előtérbe, valamint biztosítsa, hogy üzleti modellje valóban adaptálható legyen. A legkönnyebb módszer erre a folyamatok ésszerűsítése, így válik lehetségessé számos kihívás leküzdése.”