Egy pillanat alatt félmillióan töltötték le a mobiljátékot

Egy pillanat alatt félmillióan töltötték le a mobiljátékot
Öt nap alatt több mint félmillióan töltötték le a demencia kutatásra szánt appot. Az alkalmazás 40 országban bekerült a TOP20 alkalmazás közé az App Store-ban és a Google Play áruházban, többségükben a legjobb ingyenes játék címet is elnyerte.

A Telekom hazánkban május 5-én bemutatott, nemzetközi összefogással megvalósult jótékony célú mobiljátékát, A tenger hősét 5 nap alatt több mint félmillióan töltötték le. Az alkalmazás 40 országban bekerült a TOP20 alkalmazás közé az App Store-ban és a Google Play áruházban, többségükben a legjobb ingyenes játék címet is elnyerte.

A felhasználók eddig – a fejlesztők elképzeléseit messze felülmúlva - összesen 58 hónapnyi időt játszottak A tenger hősével, ami 725 évnyi hagyományos laboratóriumi kutatással egyenértékű. Korábban az ilyen vizsgálat koordinálása éveket vett igénybe, és legjobb esetben is csak pillanatképet adott igen alacsony számú önkéntes viselkedéséről.

A tenger hőse (Sea Hero Quest) mobiljátékot kifejezetten azért fejlesztették, hogy létrejöjjön a világ legnagyobb, közösségi együttműködésre épülő adathalmaza a demencia kutatások előmozdítására. A kutatás célja, hogy elmélyítse a térbeli tájékozódásról meglévő tudományos ismereteket, illetve információval szolgáljon arról, hogyan működik agyunknak ez a területe.

A demencia 2050-re világszerte 135 millió embert érint majd - derül ki a “A demencia globális hatása” című jelentésből (2013-2050). A betegség megakadályozza az új emlékek kialakulását, gyakran elszigetelve és összezavarva az érintetteket. Számos demenciával küzdő ember számára az első jel a tájékozódási képesség elvesztése, amelynek következtében még a jól ismert helyeken és környezetben sem képesek eligazodni és tájékozódni.

A jótékony célú kezdeményezés neves külföldi tudósok, kutatók, játékfejlesztők és a Deutsche Telekom Csoport együttműködésében valósul meg.