CES: Hogyan közvetítene az autóipar újdonságairól a Snapchat?

CES: Hogyan közvetítene az autóipar újdonságairól a Snapchat?
Snapchat? Egyre gondolunk? A teenagerek szexcsevegő site-jára? Mi köze ennek a médiához? Vagy pláne az autóipar informatikai újdonságait szemügyre vévő tudósításunkhoz?
A dolog megértéséhez fussunk végig az internet teremtette kommunikációs csatornák rövid történelmén.  A levelet, amit a posta kézbesített, mintegy húsz éve váltotta fel az e-mail. Amint az AOL bevezette, meghódította a világot, ettől kezdve, a cégek, szervezetek és magánemberek már ezen a csatornán kommunikáltak. Természetesen a média is kihasználta ezt a lehetőséget, hírlevelek közvetítették a híreket. Megjelentek a piócák is, akik millószámra küldenek ki valódinak látszó álüzeneteket, és nyilvánvaló, hogy birtokba vették az eszközt a bűnözők is, akik az új mediát kihasználva csalnak ki pénzeket a jóhiszemű felhasználóktól nigériai stílusban… Már már úgy nézett ki, hogy mindenki ezt az egy csatornát fogja használni, amikor…

 

 

Amikor megjelent a social-media, ahol felhígult céges üzeneteket próbáltak meg a PR-osok “cool”-ra hangolni.  És mire megszokná az ember, hogy a cégek milliókat költenek ostobán Facebook “like”-okra, már ott kopogtat  a Twitter is, majd annak a legyerekesített változata, a 3 milliárdos vételi ajánlatot visszautasító Snapchat, amit senki nem vesz komolyan a cégeknél, hisz ezt nyilvánvalóan teenagereknek szánták szexuális üzenetküldésre…  Melyik cég merné ezen a - saját magát letörlő - eszközön terjeszteni üzeneteit?

Nos, van ilyen!

Amikor a Mashable – úgyis mint a technológiai újdonságok egyik - ha nem a legerősebb – szócsöve kiküldött egy tweetet arról, hogy ők Snapchaten fogják közvetíteni a CES-t, akkor jómagam – meg gondolom mások is – kissé csodálkozva néztünk: hát ez vajon miképp néz majd ki?

És megszületett a válasz: nagyon jól!

A CES-hangulat legjobb megjelenítője ily módon a digitális média legújabb szupercsatornája. Már a reptérre érkezéskor megfogja az embert a tömeg, a mega-bazári csillogás, a (20.000!) terméket próbálgató geek ifjak hada, a fény, a zaj… A Snapchatet használó Mashable riporter arra érzett rá nagyon jól, hogy a fontos pillanatokat néhány másodpercre felvillantó képek, a gyors váltások a termékek között valami soha nem látott módon fejezik ki ennek a modern bábeli technológiai kavalkádnak a szellemét, az úgynevezett CES-feelinget!
Az alábbiakban néhány olyan pillanatot próbálunk felidézni Snapchat-Mashable tömörséggel, amelyek az autóipar informatikai innovációját mutatják, hiszen ma már az autó is – miképp minden – tulajdonképpen egy számítógép.

 

 

A korábbi években a CES-en a Lamborghinik, Ferrarik, a kultusz-autónak számító Minik, Fiatocskák, Teslák, Lotusok  képviselték az autóipart, de rajtuk keresztül a hagyományos fogyasztói elektronikát igyekeztek demonstrálni a gyártók, vagyis szerepeltetésük legfőbb célja az volt, hogy minél nagyobb és hangosabb egyedi beszerelésű hangszórók bömbölhessenek bennük, vagy éppen beépítsék a tabaletet és más informatikai eszközöket. De hát tudjuk, hogy maga az autó is fogyasztási cikk, sőt egyre inkább fogyasztói elektronika, így nem csoda, ha az utóbbi időkben az autók a CES egyik főszereplőivé léptek elő.
Mindezt a Ford kezdte tavaly az integrált kommunikációs rendszerrel – s ezzel a nappali szobát vitték be az autó utasterébe az iPad-től a hotspot-ig egy sor kényelmi és kommunikációs szolgáltatást nyújtva. Az idén már ennél jóval előrébb járunk, hisz itt van a Google autó, az első olyan önmagát vezető autó, amelyet több nyugati-parti államban engedélyeztek is már. Azt, hogy az informatika mennyire eluralja az autóipart, talán épp ez mutatja leginkább: nem egy százéves autógyár rukkolt elő az egyik legnagyobb innovációval, hanem egy keresőmotorjával hírnevet szerzett szoftvercég. Az Audi elnöke szerint a 2050-re kiépülő megavárosokban másképp már nem is nagyon lehet majd közlekedni…

 

 

No, akkor nézzük az Audit, amely mindig is különleges autónak számított a német márkák között: nem exhibicionista, mint a BMW, nem lustítóan kényelmes nyugdíjasautó, mint a Mercedes, és nem szuparagresszívan extravagáns, mint a Porsche. Azt is mondhatnánk, amit Rupert Stadler, a cég igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozott a show-n, hogy emberi, vagyis attól még, hogy az autó saját magát is el tudja vezetni, a sofőr nélküli autó is az ember használatára lett teremtve. A látványos lézershow és az éjszakában villogó táncosok bemutatója arról a változásról szólt, hogy most már a teljesítmény és a gazdaságos fogyasztás nem egymást kizáró fogalmak, hála a kifinomult elektronikának, a bemutatott - kihívóan vörös - 700 lóerős csoda-Audi képes 90 mérföldet megtenni egy gallon benzinnel…
Az is megtalálja persze a magáét, aki a revolució mellett az evoluciót tartja számon, és arra kíváncsi, hogy mit fejlődött tavaly óta mondjuk a világítás az autókban: nos a szuper Audiban a LED lámpasort immár lézer lámpával egészítették ki, három amerikai futballpályányi utat világítva meg így a vezető számára. És akkor még nem beszéltünk az integrált infotaintment rendszerekről, amelyek mini koncerttermet, internet-kávézót, mozit egyaránt kínálnak, és egyben el is vezetik az utasokat egyik helyről a másikra kényelmesen, stresszmentesen.
Bár kiemeltük a Google-t, azért lassan a nehézipar is felzárkózik: az elektronikai ipar a Moore törvényének sebességével húz maga után szinte minden gyártót.
Aki kivárta a hosszú sort, az például el is vhette egy próbakörre a BMW első teljesen elektromos  autóját. Az irányító rendszer már ebben is közel azonos szinten figyeli a környezetet (radarokkal, videókamerákkal, műholdas vevőkkel), mint az önvezető autók esetében.
A Chrysler arra  fókuszált, hogy a sofőr minél több mindent tudjon beállítani a Uconnect elnevezésű infotaintment rendszeren úgy, hogy közben ne kelljen elvennie a kezét a kormányról. A Continental hangfelismeréssel, kiemelt displayekkel (head-up displays – HUD) tette biztonságosabbá a vezetést, 360 fokos kamerájuk pedig olyan újdonság, amit még nem láttam másoktól.
A Toyota nagyon gyorsan köröző háromkerekű városi kisautója egy ürkapszulára emlékeztető mini-járgány koncepció, vizcsepp formájú, gyönyörű műalkotás.

 

 

És ha már elkalandoztunk a műszaki újdonságoktól az esztétikáig, említsük meg az Oklahomából ideszállított 1950-es Studebaker-t is, az arra sétálók mindegyike elámult a gyönyörű darabon: designban és vízióban is összevethető az összes modernnel. Igaz, ne feledjük, a múlt század közepén még az autóipar volt az internet, akkor nem fordulhatott volna elő, hogy mondjuk egy hajógyár csinálja meg az első elektromos autót…
forrás: prim.hu