Big data vs. personal data

Big data vs. personal data
Az Evolution konferencián sokszor szerepelt a Big Data is. A technológiával szemben fontos elvárás a bizalom, hogy adataink tényleg jó kezekben legyenek.

A Forbes-ben olvastam egy cikket, ami komoly kérdéseket vetett fel bennem is a Big Datával kapcsolatban.

A Google hirdetéseket targettál egyre pontosabban szokásainkat elemezve. A Facebook meglepően releváns hirdetéseket fűz a hírfolyamomba. Az Amazon szabadalmaztatott egy olyan technológiát, amellyel a megrendelés előtt elindíthatja az értékesítés folyamatát.

Meddig mehet a Big Data? Vannak-e határok, amikor már nem szeretnénk többet mutatni magunkból? Egyre fontosabb kérdéseket feszegetnek a technológia szakértői, rajongói és ellenzői.

A Big Datáról sokan azt sem tudják, hogy pontosan meddig mehet el, mikor sért személyiségi jogokat és mikor bosszantja fel a felhasználót. Az adatainkból generált riportok elemzése mikor sérti meg azokat a határokat, amit a felhasználó már bizalmatlanul fogad.

Ajánlórendszerek, webshopok, apróhirdetési oldalak, keresők és közösségi oldalak mindegyike az adatainkra, szokásainkra kíváncsi. A határt magunknak kell meghúznunk, mielőtt semmilyen titkunk sem marad a nagyvállalatok előtt. Tartsunk meg valamennyit a titkainkból és óvatosan kezeljük bizalmas adatainkat az interneten, mert azok illetéktelenek kezében eladható információvá válnak.