Apple, mi a gáz? Messze esett az alma a fájától?

Apple, mi a gáz? Messze esett az alma a fájától?
Nem viccelődni akarunk a híres almás világcéggel, de túl régóta jönnek folyamatos rossz hírek a korábban nagyon trendi vállalat háza tájáról. Brian Solis megmondja mi a baj.

Az Apple Jobs nélkül valahogy nem az igazi. Érzi mindenki, hogy a trendiség elillanni látszik, az innováció döcög és a kommunikáció pedig egészen tragikus. Valami megváltozott, valami elmúlt.

Brian Solis a Linkedinen futó blogjában érdekes írást tett közzé. A bejegyzést olvasva többször éreztem, hogy valami elmúlt. Hiába mászott vissza a cég részvényeinek árfolyama 570 dollár környékére, a rettenetes 385 dolláros mélységet megjárt papír közelében sincs a valaha 700 dolláros rekordjához képest. Az Apple papír már nem a megingathatatlan aranytartalék, csak egy közönséges részvény. Sokan elvesztették a hitüket...

A termékek egy része kezd elavulni, kifut a korábban oly sikeres iPod, és az olcsó Android tömeg tropára veri a piacot. Növekszik az eladott iPadok száma, de nem annyira, hogy versenyre kelhetne a Google powered dömpingtermékekkel.

Rengeteg az applikáció az Appstore-ban, de nagyságrendjét és arányát tekintve nem nőtt a fizetős alkalmazások részaránya. Halványul a csillogó mágikus bevonat. A Jobs által személyese kiválasztott utód, Tim Cook pedig nem képes felfrissíteni a víziót. Az új vezér sem nem tehetséges előadó, sem nem vizionárius. Az Apple elvesztette a tömegek által közkedvelt vezérét és új főnök hangja egyszerűen nem jut el a rajongókhoz.

Az új termékek nem igazán keltettek mostanában nagy feltűnést, s hát minden jel arra mutat, hogy a trendiség csak addig tart, amíg nem mindenkinek lehet olyan kütyüje, mint az Apple rajongóknak. A varázslat elillanhat és akkor ott marad egy közepesen környezettudatos vállalat drága termékekkel...

A cupertinoi cég természetesen nem fog összeomlani, de amíg nem sikerül a saját hangját megtalálni, amíg nem jön a következő "big Thing" addig nem lesznek új rajongók, s a régiek is könnyen átpártolhatnak egy trendibb vállalat olcsóbb termékeihez.